Saslong

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Klopt! 👍

Het is dat ik zo blij ben met het appartement dat we geboekt hebben en dat omboeken duur is… onderaan de Saslong. Gaan iig niet bij Rifesser eten.

En als de Dolomieten bevallen dan volgend jaar in eennander dorpje!

LoveToSki op 20 nov 2023 17:02

Voor zo ver ik weet heeft de eigenaar van de gondel boven een hotel (sochers) .
Maar beneden is de meeste grond horeca en verblijf van de familie die onder anderen de snowbar runnen.
De man die vroeger daar de parkeerticket verkocht met die grote hond naast hem is van daar. Die heeft ons toen verteld dat hun daar ooit een molen hadden. Nu is het vooral zijn zoon die de boel draait.

Martijn.d op 20 nov 2023 21:33

Voor de volledigheid hier een foto van die grote hond :)… (nee het is een keer niet onze Berner:) ). De hond is helaas overleden vertelde de eigenaar.

null

Netten en een omleiding op de Saslong. Een hoop gedoe was dat vorig jaar.

Heeft iemand een idee hoe het nu is?

Noblesse op 18 nov 2023 09:42

Ik begrijp even niet wat er aan de hand is. Waarom zijn/waren er netten/omleiding? Is dat vanwege een wedstrijd of structureel? In januari ga ik ook die kant op (San Cassiano) en zal vast eens een keer daar uit komen.

*bericht bewerkt door Geraertshoven op 21 nov 2023 09:39

Aan begin van Topic is een verwijzing naar ander topic die wat meer duidelijkheid geeft. Zogenaamd veiligheid, maar heb het ook s’ochtends nooit druk gevonden bovenaan de Saslong. Ik vind het ook maar een raar verhaal; zelf heb ik het in al die jaren nooit gezien gelukkig en kon ik altijd direct door vanuit de Saslong naar de stoeltjeslift. Wel aantal keer mee gemaakt dat die stoeltjeslift het niet deed vanwege de wind waardoor je compleet vast komt te zitten, heel irritant.

null
null
null
null

Netten en een omleiding op de Saslong. Een hoop gedoe was dat vorig jaar.

Heeft iemand een idee hoe het nu is?

Noblesse op 18 nov 2023 09:42

Ik begrijp even niet wat er aan de hand is. Waarom zijn/waren er netten/omleiding? Is dat vanwege een wedstrijd of structureel? In januari ga ik ook die kant op (San Cassiano) en zal vast eens een keer daar uit komen.

Geraertshoven op 21 nov 2023 09:30

Is een pesterijtje van meneer Rifesser, eigenaar van Sochers en ook eigenaar van (waarschijnlijk meerdere) liften daar.
Hij heeft een conflict met de gemeente. Hij wil een 7* hotel bouwen (ik geloof op de piste daar) en de gemeente wil dat niet.
En nu wil hij zijn zin krijgen door het plaatsen van netten en daarmee de mensen dwingen een andere lift te nemen.

Eigenlijk gaat het dus om een groot ego. 🙄

Ja ik begreep inmiddels al zoiets, denk dat ik er zelf als bezoeker/wintersporter weinig last van heb.

Je moet alleen om echt de berg op te gaan dus ipv direct naar boven met een lift die normaal naiwelijks gebruikt wordt (geen / minder inkomsten). En bovenaan wel de goede afslag nemen begreep ik anders kan je nog de juiste lift niet in.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ze hebben een beetje moeite met kiezen wat te doen met dat gebied, hoe de liften te laten aansluiten zodat ze de meesten liftpas klikken verdienen . Er loopt nog een milieu studie voor lift “bruno”

null

https://ambiente.provincia.bz.it/valutazioni-ambientali/arch…

Ik kan geen Italiaans, dan maar plaatjes kijken

*bericht bewerkt door Martijn.d op 21 nov 2023 14:45

Netten en een omleiding op de Saslong. Een hoop gedoe was dat vorig jaar.

Heeft iemand een idee hoe het nu is?

Noblesse op 18 nov 2023 09:42

Ik begrijp even niet wat er aan de hand is. Waarom zijn/waren er netten/omleiding? Is dat vanwege een wedstrijd of structureel? In januari ga ik ook die kant op (San Cassiano) en zal vast eens een keer daar uit komen.

Geraertshoven op 21 nov 2023 09:30

Je moet een extra liftje nemen en dan weer naar beneden skien om bij de lift uit te komen waar je anders naartoe was gekluund. Bij elkaar misschien 10 minuten extra. Hoogstens vervelend als je nog een pas overmoet om in een ander gebied te komen voor de laatste lift.

Tnx voor de info! :)

Kijken er erg naar uit, genieten gaan we sowieso, afsluiting bij de Sasslong of niet. Inderdaad, La Longia staat heel hoog op het lijstje.

LoveToSki op 20 nov 2023 21:51

Maar vergeet ook die strudel (met vanillesaus) niet bij Anna. Veel lekkerder ga je hem niet vinden.

Noblesse op 21 nov 2023 00:32

Zeker niet vergeten! Voor goede Strudel krijg je mij wakker in de ochtend ❤️
Deze toch? https://www.valdanna.com/it/

LoveToSki op 21 nov 2023 08:32

En bij slecht en koud weer…lekkere poepverwarming op de rode zeteltjes en een open buitenhaardvuur…zoooo gezellig.

Born to run. B.S.

null

De situatie hoe ik hem in januari van dit jaar aan trof bovenaan de gondel van de Saslong, inclusief (ja echt!) beveiligers.
Kost extra tijd, al de netten (ook midden op de piste) zien er vreselijk uit. In die extra lift die je moet nemen word je ook nog eens getracteerd op de harde muziek die uit de speakers komt die langs desbetreffende piste staan.

Daarnaast is het ook niet perse veiliger, want door de verplichte omleidingen zijn er een aantal kruisbewegingen waarbij je de Saslongpiste moet oversteken.

Januari '24 ga ik er weer heen. Zit dan in Ortisei, net zoals dit jaar. Ook ik neem dan gewoon de bus naar Selva. Prima te doen en uiteindelijk sneller dan die omleiding.

*bericht bewerkt door BaLin op 21 nov 2023 22:29

Heeft iemand de situatie na de wedstrijden al gezien?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Heeft iemand de situatie na de wedstrijden al gezien?

LoveToSki op 23 dec 2023 20:50

Meerderen, waaronder volgens mij @Asterino.

Laatste bericht was: nog open, kan ieder ogenblik sluiten.

Vandaag opnieuw aan de Saslong geweest, het net was nog steeds geopend. Preparatie van de rode was trouwens niet geweldig, links en rechts wel wat steentjes.

Ja is nog open…maar t kost letterlijk 5 minuten werk om t net te sluiten, dus handje vasthouden!

Ja is nog open…maar t kost letterlijk 5 minuten werk om t net te sluiten, dus handje vasthouden!

Asterino op 24 dec 2023 08:58

Misschien wordt er achter de schermen wel druk diplomatiek overleg gevoerd.

Ik heb er weinig vertrouwen in dat het open blijft… wij zijn in de voorjaarsvakantie pas aan de beurt dus we gaan het sowieso ervaren gok ik.

Ik heb er weinig vertrouwen in dat het open blijft… wij zijn in de voorjaarsvakantie pas aan de beurt dus we gaan het sowieso ervaren gok ik.

LoveToBoard op 24 dec 2023 14:33

Van de andere kant: vorig jaar rond deze tijd was het al lang en breed afgesloten. Gewoon enkele dagen na de WC.

Misschien is het meer bedoelt als dreigement? ;)

Ik heb er weinig vertrouwen in dat het open blijft… wij zijn in de voorjaarsvakantie pas aan de beurt dus we gaan het sowieso ervaren gok ik.

LoveToBoard op 24 dec 2023 14:33

Van de andere kant: vorig jaar rond deze tijd was het al lang en breed afgesloten. Gewoon enkele dagen na de WC.

Misschien is het meer bedoelt als dreigement? ;)

DSvier op 24 dec 2023 14:42

Haha zou wat zijn

Jaja mense let op we kunnen em dichtgooie. Elk moment nu. Ech waar hoor.

Zal veel indruk geven 😝

Netten vandaag ook nog open!
Zwarte lag er om 10:00 netjes bij.

En… vandaag weer eens tevergeefs gezocht naar de doorsteek Charly - Saslong. Dus de blauwe vanaf Monte Pana naar de zwarte Saslong. Staat inmiddels als rode piste op de kaart, maar op het punt dat het volgens de kaart zou moeten zijn, zien we zeker geen echte piste. Doen we iets verkeerd?

Vandaag ook van Monte Pana naar de Saslong gegaan en terug, we hebben lang moeten zoeken inderdaad maar je moet via de campianoi of de comici gaan, dan geraak je terug. Ook via de tramans, 2 zitter is mogelijk.

Die verbindingspiste (die nu rood op de kaart is) tussen Monte Pana en de zwarte Saslong afdaling is inderdaad een zoekplaatje en volgens mij alleen met heel veel sneeuw open.

*bericht bewerkt door PaulP op 25 dec 2023 17:20

LOL, welke geinponem plaatst dit bericht? 😀

Speaking here is Mr. Rifesser. For safety, it is very important that fences are present on the Saslong. So for this reason, the fences will be reinstalled this week

Claudio_Maria_Rifesser op 04 jan 2024 10:52

As a good Dutch saying says: You are kletsing out of your neck.
In other words. We all know it is not the reason for the fences, but if you want to believe your own story, be my guest! I will not make use of your lifts this season.

Don`t eat yellow snow

Ik geef even een bumpje - iemand de afgelopen dagen de situatie nog gezien?

Inmiddels aan het aftellen hier, nog 10 dagen!

*bericht bewerkt door LoveToSki op 05 feb 2024 10:05

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik heb de situatie meegemaakt van 13 tot 20 januari; geen bijzonderheden. Je kunt gewoon vanuit de gondel rechtstreeks naar de gewenste stoeltjeslift.

Sterker nog; ik vind de situatie dit jaar een stuk beter dan vorig jaar. Het zit nu goed in elkaar, duidelijke bewegwijzering en je hoeft dus niet meer verplicht een extra lift te nemen.

Klinkt goed!

Ik heb er zin in!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie