Nieuwe gondel Zermatt en mtb in de zomer

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zermatt

Twee onderwerpen in één.
Ik zag op het kaartje van Zermatt een nieuwe gondel ingetekend. Weet iemand daar iets meer van?

En meteen van de gelegenheid gebruik maken: wie heeft er in de zomer gemountainbiked in Zermatt?

null

Ik zat even te zoeken naar een oude kaart, want ik meende me te herinneren dat deze geplande gondel al bestond. Toen kwam ik onderstaande kaart tegen. En inderdaad, daar staat hij al op.
Maar dit moet wel een hele oude kaart zijn! Ook liften die er nu helemaal niet meer zijn. Bv de gondel H1 van Gornergrat naar Hohtälli, Is die ook afgebroken of zo?

null

null

Hier staat alle info. Er was inderdaad decennia lang een lift naar de Stockhorn. En wat sleepliften op de steile helling aan de noordkant. Er zijn nu plannen om weer een lift te herbouwen https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=248&p=…

The older I get, the better I was

Thx. En die oude gondel vanaf Gornergrat, weet je daar iets van?


*bericht bewerkt door Onnem op 20 jul 2021 10:10

The older I get, the better I was

In 2007 afgebroken, lees ik.

goedemiddag allen,

ik heb een vraagje; wij gaan volgende week voor het eerst richting Zermatt. nu zit ons hotel in Tasch…
het Matterhorn Inn hotel om precies te zijn. Mijn vraag is kunnen wij vanuit daar gewoon met skies en skischoenen aan de trein in richting Zermatt om vervolgens bij een lift uit te stappen en te gaan skien? of hoe moet ik dit zien??

Gr. Jan

@drphil de nieuwe gondel is nog in aanbouw (kraan staat er nog)

MTB in Zermatt win eens informatie in bij Davide Merlo. We zaten zin zijn BnBOutdoor en hebben wat filmpjes gezien. Bizar en een hele aardige vent…

Edwin van Riel

Thx. Dat klinkt als heftig mtb-en? Dat zoek ik eigenlijk juist niet. Een paar jaar geleden was ik in Saalbach-Hinterglemm en daar viel het me erg tegen. Erg steil. De (rode) technische afdaling vond ik wel heel gaaf. Dus ik zoek eigenlijk vooral zoiets.

Kon je zo vanuit Cervinia naar Zermatt skiën?

Vanuit c naar z ging prima. Die kerel organiseert mtb trips voor alle niveaus. Van simpel rondje vrijwel verhard rond de matterhornntot echt ritjes waar je best een schone onderbroek extra inpakt. Oh ja en ook per heli indien gewenst. Filmpjes waren echt heel mooi, voor alle niveaus. Zou hem gewoon ff vragen als je iets wilt. Relaxte Gent. Oh ja, of MTBroutes over de gletsjer, met gids dus spleten ontwijkend.

Edwin van Riel

Volgens mij is dat het liftplateau waar ik met de heli ben afgezet.

Was leuk fietsen daar. Dagtrip gedaan toen ik een week bij MTB Verbier zat.

Hebben afsluitend ook een deel van het Europatrail gereden. Moet je wel oppassen voor de wandelaars.

null
null

*bericht bewerkt door Pascal13 op 07 dec 2021 21:20

Omgeving tijdens het fietsen

null
null
null

null
null
null

Wow, dat ziet er gaaf uit. Thx.

Plaats een reactie