Toekomst visie winter 2022

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Beste

Hoe zien jullie de toekomstige corona regels gaan deze versoepelen/behouden
op de piste en apres ski

Geen peil op te trekken helaas…

Mr. Slow

Over 26 dagen, drie uur en twee minuten komt de omega variant. Dodelijk voor buitensporters.
Dit gaat vast weer een mooi topic worden.

Over 26 dagen, drie uur en twee minuten komt de omega variant. Dodelijk voor buitensporters.
Dit gaat vast weer een mooi topic worden.

DrPhil op 10 jan 2022 11:44

Slaan we Pi t/m Psi over? Of komen die in de komende 25 dagen nog?

Annoying skiers since 2003

in Oostenrijk staat Nederland op een zwarte lijst. Maar de problemen in de andere landen zijn net zo groot. Het kan dan 2 kanten op gaan, Nederland gaat van de zwarte lijst af, of de andere landen komen op de zwarte lijst er bij. Het laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk. Ik zou denken dat skien mogelijk blijft maar wel wat allerlei beperkingen. Die boosterplicht in Oostenrijk voor 15-16-17 jarigen is voor ons gezin nog wel een dingetje. 2 kids in die leeftijd. Ik denk dat ze in Nederland nog wel gaan boosteren voor die leeftijd. Maar als dat niet gebeurt kunnen wij niet naar Oostenrijk. Wat zullen accommodaties doen als je annuleert? Zo’n accommodatie zou kunnen zeggen je bent gewoon welkom en je mag ook komen (je moet alleen 5 dagen in quarantaine). Dan zou je misschien nog beter nu kunnen annuleren want dan kunnen ze het appartement nog opnieuw verhuren, dat lukt niet meer als je de laatste week annuleert. Wij hebben geboekt voor de week van carnaval.

Voor maart zie ik sowieso geen apres-ski (binnen) toegestaan worden.
Vanaf maart zou het in theorie kunnen als de ziekenhuisopnames blijven dalen; maar ik schat in dat de apres-ski in Gerlos (en de rest van Oostenrijk) de rest van het jaar niet meer open gaat. Ook al zou het vanaf maart weer mogen; is het niet meer rendabel om op te starten voor die 2a3 weken dat het seizoen dan nog duurt.

beter omboeken naar een gebied met veel buiten apres-ski (Ischgl, Saalbach-hinterglemm) om nog een beetje gezelligheid mee te pakken.

Plaats een reactie