Bus of Trein

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Half maart ga ik een weekje skieen in Gerlos. Nu wil ik in principe met de trein gaan. Maar ik twijfel of het spoor wel betrouwbaar genoeg is.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de trein en/of bus. En mij kunnen adviseren wat ik het beste kan doen.

Check bijvoorbeeld eens de busreizen van: sneeuwberg.nl
Die brengt je tot Zell am Ziller.
De resterende 17km naar Gerlos zal je een taxi moeten nemen.
Mijn ervaring met sneeuwberg.nl is al weer van een aantal jaren geleden, maar het was prima geregeld en de beenruimte in de bus was ok.
Destijds was het een nachtbus, op zaterdag kwam je om 08:00u aan
en de week er na werd je om 18:00 opgehaald.
Zo kon ik dus 8 dagen skiën

dank, alleen op de data die ik reis gaat er geen bus volgens die website.

winterliner.nl misschien?

Trein vind ik dan absolute aanrader. Of je precies het traject volgt zoals je het geboekt hebt valt te bezien, maar aankomen gaat zeker wel lukken. Op tijd boeken scheelt erg veel in de kosten en reizen zoeken en boeken kan gewoon via ns international. Groot voordeel tov de bus is dat je vrij kunt bewegen, even je benen kunt strekken etc. Voordeel van de bus kan zijn dat je s nachts reist, al ben ik een ontzettend slechte slaper in bussen dus ik sla dan al direct een nacht over.

Met de nachttrein een optie? Opstappen in Amsterdam/Utrecht/Arnhem, zonder over te stappen wakker worden in Jenbach, een half uurtje met het boemeltreintje door het Zillertal en vanuit Zell im Ziller met de bus of taxi naar Gerlos. Voordeel vind ik dat je weinig hoeft over te stappen en dus ook weinig hoeft te slepen met je spullen, en dat je gewoon een redelijke nacht kan hebben! Als je een slaapcoupe wil (met een bed, wel aan te raden) is het meestal wel iets duurder dan met een treinverbinding overdag of dan met de bus.

Plaats een reactie