Bereikbaarheid Zillertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Hoe makkelijk is het om vanuit Königsleiten een dagje in een ander deel van het Zilltertal te gaan skiën als je aangewezen bent op een bus/trein?

Is dit te doen? Of liever gewoon jezelf de hele tijd in Zillertal Arena vermaken?

Thank God summer is over!

Met de bus gaat moeilijk worden denk ik;
https://www.zillertalarena.com/nl/winter/skigebied/skibus/…

Er gaat pas laat een bus van Konigsleiten naar het dal. En dan moet je ook nog overstappen.

Dan zou ik in Zillertal Arena blijven. Misschien een tip voor de volgende keer, als je een dag in een ander gebied van het Zillertal wilt skiën; Verblijf in Zell am ziller, Mayrhofen of Kaltenbach. Deze 3 dorpen liggen dicht bij elkaar en kunt eventueel nog naar Hintertuxer Gletscher.

*bericht bewerkt door Verschuuren op 08 jan 2023 17:36

Probleem is dat de onderliggende gebieden wel met dezelfde pas (>3 dagen) zijn te gebruiken, maar de skibussen sluiten niet lekker op elkaar aan. Skiën naar Zell am Ziller en van waaruit naar een ander gebied kost ook veel “reistijd”, Met de auto is Gerlos Mayrhofen ruim 30 minuten, zo heb je en idee. Taxi zal wel een dure bedoeling worden. Wellicht is het wel interessant naar de Wildkogel te gaan. Daar is volgens mij wel een directe verbinding mee,

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Vanuit Gerlos wel gedaan naar Kaltenbach. Eerst op de pistes naar Zell am Ziller dan taxibusje naar Kaltenbach. Als je vanuit Königsleiten wilt gaan, zou ik wel echt vroeg op pad gaan.
Terug gingen we ook met een taxibusje, als je met een groep bent is dat best betaalbaar. Ideaal is het inderdaad niet. Bussen tussen de verschillende Zillertal gebieden zijn niet heel goed op elkaar afgestemd.

Bedankt voor de info!

Als ik het goed begrijp is het met het OV vanuit een andere plaats wel te doen. Dus dan bijvoorbeeld kiezen voor Mayrhofen of Zell am Ziller.

Of gaat het sowieso omslachtig worden?

Thank God summer is over!

Als je met het OV moet kun je inderdaad veel beter in het dal blijven. Andere gebieden zijn makkelijker te bereiken. Via Zell am Ziller kun je ook skien naar Königsleiten.

Heb je de bus schema’s al bekeken via de link in m’n eerste post? Dan krijg je een beetje een idee van de tijden tussen alle plaatsen.

*bericht bewerkt door EricH op 08 jan 2023 18:47

Bedankt voor de info!

Als ik het goed begrijp is het met het OV vanuit een andere plaats wel te doen. Dus dan bijvoorbeeld kiezen voor Mayrhofen of Zell am Ziller.

Of gaat het sowieso omslachtig worden?

Lisa. op 08 jan 2023 18:43

Vanuit Zell am Ziller de trein pakken werkt prima om naar bijvoorbeeld Mayrhoven te gaan. Niks geen gedoe en kan gewoon op je skipas. Zal ook wel richting Kaltenbach kunnen maar nooit gedaan.

wij gaan wel eens andersom; vanuit zell am ziller richting Konigsleiten. Dat doen we skiend en heb je een mooie tocht voor een dag…

Ik zou niet zo snel vanuit konigsleiten nog verder willen dan Zell am Ziller. Daar kan je prima skien en heb je een behoorlijke tocht te gaan als je op tijd weer terug wil zijn…

Wil je echt ergens anders skien dan Zell, dan zou ik inderdaasd een taxi nemen en naar Mayrhofen rijden. Kaltenbach kan ook, maar vind ik minder leuk… Vroeg weg en lekker dagje plannen.

Wij plannen zo vaak 1 dag Hintertux met mooi zonnig weer in onze week vanuit Zell. Is wel een stuk rijden met eigen auto…

Inderdaad beter voor een andere ‘centrale post’ kiezen. Ga naar Mayrhofen, Zell am Ziller of Kaltenbach.

Vanuit die dorpen is het prima te doen om te skiën in zowel Zillertal Arena, Zillertal 3000 (heet dat nou tegenwoordig Mountopia?) en Hochzillertal met het openbaar vervoer.
Dan kun je skiënd ook in Gerlos, Krimml, (hoch)Fugen, Tux etc komen. Met een pas van meerdere dagen mag je sowieso in de verschillende gebieden skieen. Wij waren met de auto, maar hebben precies dit afgelopen week gedaan.

Plaats een reactie