Zillertal Arena in de Paasweek?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

We willen graag met ons gezin nog een weekje gaan skiën van 8 t/m 15 april. Is Gerlos in die week nog te doen? En dan bedoel ik niet alleen de pistes maar ook de levendigheid in het dorp (restaurants geopend etc.) Het gebied sluit namelijk na 16 april en ik ben bang dat vooruitlopend hierop al vele zaken hun deuren sluiten. Iemand ervaring?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 04 apr 2023 15:37: verhuist naar juiste categorie

Wij gaan naar Gerlos met het paasweekend.
De cin heeft zondag 9 april de laatste dag, ik denk dat meerdere tenten nog open blijven het paasweekend. Al is dit voor ons ook de eerste keer met pasen, dus met zekerheid durf ik het niet te zeggen.

Ik volg het topic ook even, ben wel benieuwd naar ervaringen.

*bericht bewerkt door Edbl op 29 mrt 2023 10:03

Wij zijn regelmatig met de Pasen naar het Zillertal (Gerlos/Krimml/Königsleiten) geweest. Op de Gerlosplatte zelfs een keer een meter verse sneeuw gehad. Tot aan de knieën door de verse sneeuw. Fantastisch. Maar het is niet altijd zo. Daarom zoeken wij met Pasen altijd de hogere pistes op. Hoge pistes, denk aan Könisleiten of noordhellingen (Gerlosplatte) zijn vaak langer goed. Je moet er rekening mee houden dat de omstandigheden na de lunch vaak minder zijn (lees snotsneeuw). Dus vroeg op, eerste lift naar boven & laat lunchen. Zo proviteer je optimaal van de mogelijkheid om te skiën. De meeste restaurants op de piste zijn nog wel open maar druk is het eigenlijk nooit.
In de dorpen is niet alles meer open. Meestal zijn er nog een paar restaurants open. We zijn wel eens in een seizoenssluitingsborrel van hoteleigenaren beland.

De cin heeft zondag 9 april de laatste dag,

Edbl op 29 mrt 2023 10:02

Ik lees zojuist dat de cin eerder gaan sluiten, namelijk 5 april.

*bericht bewerkt door Edbl op 02 apr 2023 23:25

Wij komen net terug uit Gerlos en het was zeer rustig. De pistes waren allemaal wel open, alleen 's middags skiën zou ik niet aanraden. Voornamelijk bij Zell kon er het beste geskied worden, gezien dit ook hoger is. Restaurants waren wel open, maar het was hier ook vaak erg leeg. Soms was er wel een gedeelte afgesloten, waardoor alleen à la carte besteld kon worden.

In mijn twintiger jaren wil ik alle mooiste skigebieden bezoeken!

Plaats een reactie