Welke gondel?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Gaan voor het eerst in feb 2024 naar Gerlos. Er zijn 2 gondels in het dorp. Dorfbahn en Isskogelbahn. Welke is het handigst / leukst qua parkeren/apres-ski en het aanwezig zijn van een ski depot?

Bij de Dorfbahn moet je betalen. Vind het wel de meest handige en mooi skidepot. Bij de Isskogel zit ook een skidepot.

Zit je in het dorp zelf, dan Dorfbahn doen.

Ik vind de dalafdaling vanaf Isskogel mooier dan die bij de dorfbahn.
En de skibus stopt niet bij de dorfbahn maar bij het hotel 100 meter verderop.
Als je in de schoolvakanties gaat, de kinderen van almi’s schischule nemen de Isskogel, dus daar is het rond 10 uur druk.

*bericht bewerkt door Suuski op 24 sep 2023 21:23

Allebei een ski-depot, allebei parkeermogelijkheden. Rij is bij de ene of de andere niet veel langer volgens mij. Afstand tot de apres ski (CinCin), ook eigenlijk identiek. Dus enige verschil is denk ik (afhankelijk van je hotel, wat eventueel nog impact kan hebben) de dalafdaling an sich. Waar die van de dorfbahn echt 1 groot drama is bij niet-ideale omstandigheden, is die van de isskogel helemaal prima en zelfs leuk om te doen.

Volledig afhankelijk van je verblijfplaats in Gerlos. Dorfbahn is moderner en brengt je sneller bij de Stuanmandlbahn, terwijl de Isskogelbahn een interessanter laatste gedeelte heeft als dalafdaling en vlakbij Luigi’s Turbobar gelegen is. Afstand Cin Cin gelijkaardig.

Plaats een reactie