Reistijd Krimml - HochKrimml? En kinderland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkrimml

Hi wintersporters,
Vraagje we willen dit jaar skiën in de Zillertal arena en dan met name met kleine kinderen in HochKrimml. Ervaringen met kinderland daar? En we hebben een appartement in Krimml, is dat goed te doen dagelijks naar HochKrimml? (Ps we vinden de auto pakken geen probleem in de basis) ervaringen of tips zijn welkom.

10 minuutjes rijden of een klein kwartier met de skibus. Parkeergelegenheid is er voldoende.
Als je in Krimml zit, dan zeker nog een bezoekje aan de (bevroren) waterval brengen. Ook het Kristallbad in Wald im Pinzgau is leuk om de spieren wat te laten ontspannen.

10 minuutjes rijden of een klein kwartier met de skibus. Parkeergelegenheid is er voldoende.
Als je in Krimml zit, dan zeker nog een bezoekje aan de (bevroren) waterval brengen. Ook het Kristallbad in Wald im Pinzgau is leuk om de spieren wat te laten ontspannen.

Bennie op 04 nov 2023 23:18

Dank Bennie, dus begrijp dat jij daar goede ervaringen mee hebt? Toevallig ook enig idee tips voor ski gebied voor les voor de kinderen?

Naar Hochkrimml zal een kwartiertje rijden zijn denk ik. Is over de tolweg die wordt altijd goed schoongehouden (het betaalstation zit boven op de bergpass dus daar kom je net niet langs op de dagelijkse rit en met skipas is dit gratis meen ik mij te herinneren). En waarschijnlijk rijd er ook een gratis skibus.

De gerlosplatte daar is ideaal oefenterrein voor kinderen.

Heb nooit op het kinderlang gelet maar er is wel het een en ander voor kinderen daar.

Geen ervaring mee, maar wel met pendelen tussen Wald, Krimml en Hochkrimml 's winters. Over het skiën en lessen kan ik je niet tippen helaas.

Vanaf de Zwarte Handlalm piste nr:86 kun je de Krimmlerwatervallen zien. Helemaal aan de rand van de Gerlosplatte zit deze. Altijd lekker rustig daar is nog met een sleepliftje.

Geen ervaring met het kinderland, maar het zag er ok uit.
Beetje apart van de piste, wel zo rustig.

Naar Hochkrimml zal een kwartiertje rijden zijn denk ik. Is over de tolweg die wordt altijd goed schoongehouden (het betaalstation zit boven op de bergpass dus daar kom je net niet langs op de dagelijkse rit en met skipas is dit gratis meen ik mij te herinneren). En waarschijnlijk rijd er ook een gratis skibus.

De gerlosplatte daar is ideaal oefenterrein voor kinderen.

Heb nooit op het kinderlang gelet maar er is wel het een en ander voor kinderen daar.

Rick_R op 04 nov 2023 23:25

Dank voor de ervaringen!

De weg van Krimml naar Hochkrimml is heel goed te rijden en meestal goed schoon bij sneeuwval. De gratis skibus is ook een optie.
Voor skiles adviseer ik je Skischule Krimml (www.skischulekrimml.com). Mooi kinderland, leuke leraren (incl mijzelf haha), veel NL sprekend en verder: super leuk skigebied, zeker in combinatie met de rest van de Zillertal Arena! Fijne vakantie!

Welke leeftijd hebben de kinderen? Onze jongste heeft met 5,5 jr zonder skiervaring de hele week op het kinderland van Skischule Krimml doorgebracht, en zich daar prima vermaakt (hij kon uiteindelijk op vrijdagmiddag remmen…) Vorig jaar met 6,5 jr zat hij in een blauwe groep op de “grote berg” De oudste begon met 7,5 jr en 2 jaar Winterberg ervaring gelijk op de grote berg.

Het kinderland van Skischule Krimml ligt onderaan de 2 sleepliftjes bij Filzstein Alm, daar is ook een grote parkeerplaats. Vanaf daar ben je zelf ook zo in het gebied.
Bij de Sport2000 naast de Alm kun je eventueel lockers huren om je skis en schoenen op te slaan.
Afgelopen jaar was het alleen niet mogelijk om vooraf voor iedere dag lunch te boeken voor de kinderen, dat moest per dag en als je pech had waren er geen plekken meer.
Ik zou je ook aanraden om alvast online de lessen te boeken, zeker als je in de voorjaarsvakantie gaat.

Alternatief is de Skischule Gerlosplatte bij Silberleiten (aan de andere kant van Hochkrimml), daar heb ik geen ervaring met het kinderland. Wel jaren terug eens zelf privéles gehad, en dat was prima.
@Leontien dan wellicht tot in de voorjaarsvakantie regio Noord :)

Leuk! Ik ben er wel! 😇🇦🇹😍

Plaats een reactie