Restaurants in Königsleiten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Heeft iemand tips voor goede restaurants in Königsleiten? (Gerlos mag eventueel ook). Voor het diner. Ik zoek niet heel fancy plekken maar wel restaurants waar ze simpel maar lekker eten hebben (steak, hamburgers, goede pasta). Een goede pizzeria mag ook. Heeft iemand ervaring en tips?

Vorig jaar hier 3 keer uitstekend gegeten. https://www.sterngucker-koenigsleiten.com/nl/restaurant/…

Thank God summer is over!

Königsleiten weet ik zo niet maar in Gerlos prima gegeten bij Gaspis grill, naast de ingang van de dorfbahn, pizzeria Tombola achter de CinCin is ook prima. Verder vind ik dat je in Oostenrijk over het algemeen goed, redelijk traditioneel, kunt eten bij de hotels.

Ik ben er circa 5 jaar niet meer geweest in Königsleiten maar daarvoor heel vaak. Ik vond Sterngucker uitstekend, Ursprung was iets duurder maar ook prima eten, Alpenrose kun je ook goed terecht en bij de spar zit hotel Königsleiten ook daar vaak goed gegeten. Je hebt ook nog Castello daar was ik niet zo enthousiast over maar dat kan ook een incident zijn geweest.

Alle bekende plekken zijn verder al genoemd.
De pizzeria van de Alpenrose is trouwens ook prima.
Afhankelijk van wanneer je gaat is reserveren wel aan te raden.

It is an amazing world

Wat echt heel erg leuk is om het kleine hutje te reserveren bij alpenwelt resort.
Hebben wij een jaar geleden ook gedaan. Is een ronde hut waar je dacht met max 12/14 personen in kan op een bank rondom het vuur. Je kan dan vooraf drank/bier ,wijn flessen of fris bestellen.Om te kunnen eten krijg je een soort courmet vleesschalen waarvan je zelf kan braden op rekken bij het vuur. Aardappel en groente salades hadden wij er ook bij. Super leuk en echt gezellig. Wij deden dit met 8 personen, dit wel ruim van te voren reserveren.

null
null

*bericht bewerkt door A.P.Versteeg op 04 dec 2023 11:01

Wij hadden 4 weken van te voren gereserveerd, was bijna vol toen. Was ook nog gewoon betaalbaar en echt super gezellig.

Wij hadden 4 weken van te voren gereserveerd, was bijna vol toen. Was ook nog gewoon betaalbaar en echt super gezellig.

A.P.Versteeg op 05 dec 2023 08:30

Ik kan online dit niet vinden (sowieso zie ik vrijwel geen menukaarten online), heb je een linkje voor me?

Wij hadden 4 weken van te voren gereserveerd, was bijna vol toen. Was ook nog gewoon betaalbaar en echt super gezellig.

A.P.Versteeg op 05 dec 2023 08:30

Ik kan online dit niet vinden (sowieso zie ik vrijwel geen menukaarten online), heb je een linkje voor me?

Mickey-1 op 05 dec 2023 11:40

gewoon even bellen/mailen naar Alpen resort, was een nederlandse meneer die ons daar hielp.
In dit filmpje van Enzo Knol in Konigsleiten op minuut 28.25 zie je de hut uitgebreid.


of wanneer de link niet werkt: zoeken op you tube: RECORD VERBROKEN OP DE LAATSTE DAG WINTERSPORT!! #2323
en dan minuut 28.25

*bericht bewerkt door A.P.Versteeg op 05 dec 2023 14:41

Plaats een reactie