Familie skigebied

Beste wintersporter,

voor de periode van 25-01-2015 tot 31-01-2015 zoek ik nog een familiegebied.

Info:

4 volwassenen, 3 kinderen (2 x 9 jr. en 1 x 7 jr).
De kinderen hebben vorig jaar voor het eerst op de Feldberg mogen proeven van de wintersport.

Eisenpakket:

  • Oostenrijk
  • Geschikt voor beginners
  • Kindvriendelijk
  • Laag prijsnivo
  • Aaneengesloten gebied
  • Dalafdaling tot het dorp
  • Middelgroot gebied

Als ik zoek bij de skigebieden komt o.a. Mauterndorf te voorschijn, lijkt mij ideaal omdat de kinderen lessen in dezelfde kom als wij skien.

Nu ligt het redelijk ver, 1035 km. Zie ik nog fantastische gebieden over het hoofd? Als jullie mij ook nog kunnen vertellen waarom we daar heen zouden moeten, graag!

Bedankt!

*bericht bewerkt door moderator op 17 jan 2015 16:40: In goede subforum geplaatst

Where would we be without the après ski?

Brandnertal, goede skischool, bijzonder kindvriendelijk, voor kinderen kortingen bv 1 kind betalen de rest gratis (of klein bbedrag) voor de Skipas. 2 gebieden, dmv gondel met elkaar verbonden. Voor elk niveau wat. App goed betaalbaar.

Info, bv. betreffende de Skipasprijs, voor de kinderen http://www.brandnertal.at hier is alles te lezen.
Ongeveer 750 'a 800 km, ligt er aan van waar je vertrekt. Goed aan te rijden, als voor voor burserberg besluit, meestal sneeuwkettingen nodig, laatste stuk.

Steinplatte
Maiskogel kaprun
Lofer
Ehrwald
Gargellen

Steinplatte
Maiskogel kaprun
Lofer
Ehrwald
Gargellen

Alpenfreund op 17 jan 2015 17:25

Ehrwald? Aaneengesloten is het zeker niet. Is in mijn ogen nog steeds meest commercieel uitgebuitte gebied.
Overal bus of auto voor nodig en sneeuwhoogtes hebben betrekking op de Zugspitze waar het 3000m is.
Desondanks vanaf 14 februari enkele dagen te vinden in de buurt.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

skiwelt wilder kaiser brixental

-oostenrijk-check
-geschikt voor beginners-check
-kindvriendelijk-check
-laag prijsnivo-check (er is altijd wel iets goedkoops te krijgen)
-aaneengesloten gebied-check, 280km en 90 liften
-dalafdaling tot in het dorp-check
-middelgroot gebied -check /niet check ,gebied is wel groot maar alle plaatsen in de regio hebben hun eigen gebied maar alle plaatsen zijn bereikbaar ,ook met een dalafdaling

kom er net vandaan en het was afgelopen week erg rustig,zo rustig had ik het daar nog nooit gezien
ben eigenlijk opgegroeid in dat gebied (eerste skie les gehad in itter in 1979,helaas bestaat die lift niet meer)

grtjs erik

Kleinwalsertal, Damuls.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Precies wat @erik4 zegt. Wilder kaiser brixental. Goed gebied voor beginners, maar ook voor gevordenen. Alles wat je wil zit er wel bij!
Heb er zelf leren skien in 2003!

A winter without powder isn't a winter!

Silvretta Nova Montafon.
Veel blauwe pistes en nu verbonden met Schruns

Skiwelt is alleen niet echt middelgroot :P
TS zal er wel een goede rede voor hebben dat het middelgroot moet zijn… misschien skipasprijzen, misschien moet een gebied overzichtelijk blijven… idk

Warth Schröcken kan ook nog wel bij het lijstje. Als je je verveelt met de ~60 km aan pistes van Warth Schröcken kun je nog de laatste 2/3 dagen ofzo skipas voor Ski Arlberg kopen. Kun je ook naar Lech, Zürs. W/S ligt op 850 km van Utrecht dus dat is ook niet heel ver.

Voor de rest ben ik het wel eens met de genoemde skigebieden, behalve met
Maiskogel Kaprun (tenzij je bereid bent om naar de gletsjer/Schmittenhöhe te gaan)
Is te klein.

Ehrwald is ook niet echt aaneengesloten nee + het gebied zelf is relatief klein

Gargellen: 221 piste km

EDIT: Mauterndorf lijkt me ook een prima gebied maar als je het te ver vindt houdt het natuurlijk op

Gang is alles

Maarja je kunt ook in wilder kaiser brixental in bijv. Westendorf blijven. Zo snel ben je niet in een ander dorp.
Misschien is Kappl nog een keuze? 40 km aan piste. Kun je je als beginner prima een week vermaken denk ik.

A winter without powder isn't a winter!

@Joostw Mm ja daar heb ik geen ervaring mee :P
Maar ja als de rede voor middelgroot gebied skipasprijs is dan zou het wel duur kunnen worden in Skiwelt

See en Galtür in hetzelfde dal lijken me ook wel goed

Gang is alles

Dat is natuurlijk waar. @Jesper

A winter without powder isn't a winter!

Wij zijn vorig jaar in mauterndorf geweest. Leuk skigebiedje, alleen als nadeel vonden wij het ook erg ver rijden en voor de skipiste moet je altijd met bus of auto.
Nu gaan wij eind deze maand naar Lermoos wat veel dichterbij is. En vlak bij de piste. Het is geen groot gebied, maar in de buurt allemaal kleintjes bij elkaar wat niet ver rijden is, mocht je meer willen.

De Wildkogel Arena: ook hier liggen de meeste pistes in 1 kom, ook dit gebied is Oostenrijks, ook dit gebied heeft veel blauwe pistes. Het is ook geen duur gebied. 60 km piste, dus vergelijkbaar met Mauterndorf wat dat betreft, maar duidelijk dichterbij. Enige nadeel is dat de dalafdalingen op een zonhelling liggen en dus het snelst er slecht bij liggen of zelfs sluiten. Steinplatte heeft geen dalafdaling naar Waidring en alleen een Skiroute naar het Duitse dal, dus kan ik me alleen vinden in Lofer en Brandnertal en Kappl (Galtür en ook wel See hebben weinig blauwe pistes). Succes met je keuze!

❄️

@cootje, ik heb het even voor je nagekeken,

van 3 t/m 30 januari grundertarif volwassen 141 euro. Skipas voor 6 dagen ( normaal 188 euro)
Kinderen eerste kind 1999- 2006 betaald normale prijs 89 euro, andere kinderen betalen bambiniprijs, dus 17 euro
Kinderen 2009 en jonger mini gratis.
2007-2008 bambiniprijs 17 euro voor 6 dagen.

Ook zijn er familietariefen incl accommodatie, en passen.
Onze kinderen zijn als 2 jarigen daar begonnen, en zijn nu al lang volwassen, maar ze gaan nog steeds graag mee, naar burserberg/ brand.
Mocht ik je ergens mee kunnen helpen, mag je me altijd een pm sturen.

@jesper… inderdaad maiskogel is nog te klein.

verder bedoelde ik de ehrwalderalm niet ehrwald in zijn geheel. Sorry.

Wildkogel en mauterndorf zijn ook geschikte gebieden.

Damüls is erg mooi maar niet zo geschikt voor absolute beginners.
Brandnertal is goed op kindere ingesteld. Het gebied zelf heeft wel een aantal skiwege die het soms wat moeizaam maken.

Voor beginners en jongere kinderen is het belangrijk dat ze een gebied leren lezen en vertrouwen opbouwen. De grootte vind ik minder belangrijk in het begin.

Mvg.

@cootje, ik vroeg mij af, heb je mijn pm wel ontvangen? Waarheen vertrek je nu? Veel plezier.

Dit jaar krokus voor derde jaar naar Mauterndorf, wij vinden het ideaal voor met name de kinderen. Je komt ze meerdere keren per dag tegen en kunt ook prima besluiten om samen te lunchen. Verder is de skischool echt top. Wil je wat afwisseling dan ga je een dagje naar Katschberg of Fanningberg op ca 10 minuten rijden, dat alles op dezelfde pas. Afgelopen kerst naar Brixen im Thale geweest, ook fijn maar veel massaler. De gemoedelijkheid van Mauterndorf spreekt ons net wat meer aan.

Lieve mensen, allemaal bedankt voor de tips. Het Brandnertal en de Wildkogel serieus bekeken en toegevoegd aan mijn lijstje van ooit nog eens naartoe. Uiteindelijk lang getwijfeld tussen Flachau (oude liefde) en Mauterndorf (nieuwe liefde), vandaag toch geboekt voor Mauterndorf voor de kinderen. Nog anderhalve dag voorpret en dan gaan we rijden.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en opgooien van ideeën!

Groeten Co

Where would we be without the après ski?

Heel veel plezier in Mauterndorf, nog een tip , de lockers bij de gondel zijn ideaal. Verder kun je heerlijk eten bij het Mesnerhaus in Mauterndorf. Niet goedkoop maar sterwaardig en super gastvrij. Het badeinsel in Tamsweg is ook heerlijk om te vertoeven na een dagje skieen.

Top! Bedankt Chiel! Ik heb zo’n vermoeden dat het helemaal goed gaat komen.

Where would we be without the après ski?

Bramberg am Wildkogel, skischool Innerhofen http://www.wildkogel-arena.at/en.html

Cootje, hoe is het bevallen in Mauterndorf?

Plaats een reactie