Verwarming

Ik ga in februari skiën waar geen mogelijkheid is tot verwarming van skischoen. Dit vermakkelijkt en aantrekken aanzienlijk. Heeft iemand een tip? Het liefst op een accu o.i.d.? Dank.

Gewoon googelen op skibootverwarmers.

Born to run. B.S.

Gedaan, maar nog niet het goede gevonden🤔

schoenendroger van therm-ic werkt voor mij prima, verkrijgbaar bij o.a. de decathlon, er is ook een versie met accu, die is echter rond de 80 euro (dit is de de-luxe versie).

Of, als het wat mag kosten, de verwarmde tassen. Ook erg mooi. Nu losse drogers, zowel van sidasxsls van slu, maar dat (tas) wordt het volgende keer. Ik heb in de kofferbak de warmers er vaak ook nog in zitten(afh van rij tijd naar de lift). Heerlijk

Edwin van Riel

Wat is dat voor een tas, @evr66?

Zo ik net verschillende, bv van Rossi, maar dacht ook van head en leki bv.

Overzichtje bv hier: https://heatbreeze.com/heated-ski-boot-bags/

Idee is vrij simpel: de compartimenten van de schoenen zijn verwarmd. Weet zo niet of ze allemaal zowel op 230 als 12 v kunnen, maar dat lijkt me ideaal. Anders met een omvormer in de auto (doe ik nu ook voor de losse)

Edwin van Riel

Ik heb er ooit op ali express gekocht. Werken perfect. Enkel is de kans dat je deze maar voor 2022-23 binnen thuis ontvangt :)

Ik heb recent het Hotronic Heating system gekocht. Kost € 29,95. Keeping boots and feet dry. Systeem met een auto adapter. Kan ook gewoon in de stroom. Heb het nog niet getest.

Hen48

@hulst foto/linkje? Ik zie dat ze verschillende producten hebben met min of meer die naam 😉

Edwin van Riel

@evr66. Foto’s toegevoegd.

null
null
Ik hoop dat ze goed overkomen. De webside is www.hotronic.com

Hen48

@evr66. Er zijn van dit merk nog duurdere systemen. Deze was € 29,95.

Hen48

Gewoon meenemen naar kamer.

Idd, naar de kamer en dan van die simpele op PTC gebaseerde 230V drogers erin.
's ochtends na het opstaan nog even een uurtje opwarmen en dan bij vertrek je handschoenen erin om de warmte vast te houden; op de piste zowel warme handen als voeten 😀

@evr66. Er zijn van dit merk nog duurdere systemen. Deze was € 29,95.

Hulst op 11 jan 2022 09:55

Had er meerdere gezien ja, nu weet ik welke je bedoelde!

Edwin van Riel

Ik heb hier een Sidas schoenverwarmer en die werkt wel goed. Heeft gewoon een usb aansluiting.
Tevens gaf mijn auto 3 dagen voor vertrek een lampje met lage accuspanning. Aangezien ie binnenkort ingeruild wordt was ik niet van plan om een andere accu te nemen of er naar te laten kijken. Dus maar een SAPOWER jumbstarter gekocht. Deze heeft een USB uitgang dus kan evt ideaal gebruikt wordt als powerbank voor je schoenen.

Alles kan,maar gemak dient de mens. Neem ze toch altijd in een tas mee, dan kan het er net zo goed 1 met verwarming zijn.

Heb nu gewoon van die 230V dingen inderdaad en een paar 12V exemplaren. Truc met de handschoenen werkt vrij aardig inderdaad, tenzij ze wat langer in de auto staan. Als ik weet/verwacht dat ik wellicht later van schoen ga wisselen gooi ik er zo’n 12V ding in aan een batterypack ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie