Tickets Nightjet zijn via een omweg al goedkoop te boeken

Voor medewintersporters die graag met de Nightjet gaan heb ik een goede ‘geheimtipp’:

Via de officiele website Nightjet.com zijn nog geen treintickets te koop voor de komende winter, en ook via NS of Deutsche Bahn gaat dat nog niet. Maar via fahrplan.oebb.at lukt boeken al wél! Overigens nu ook nog eens met hele gunstige ‘spartarife’, die zijn vaak beperkt verkrijgbaar is mijn ervaring.

Voorbeeld: Ik heb net voor februari 2023 tickets gekocht voor een ligrijtuig. Kosten: 108 euro retour inclusief klein ontbijt op heen- en terugreis. Je kan ook nog upgraden naar een slaaprijtuig met volledig bed en een badkamertje, of downgraden naar een normale stoel in het zitgedeelte. Die tickets zijn nu overigens 68 euro RETOUR… :)

Misschien help ik hier iemand mee, good luck!

*bericht bewerkt door AartvanEs op 21 sep 2022 11:17

Dat zijn nog eens tips☃️
Dit zijn bijna ouderwetse prijzen waarvoor wij ook zijn geweest ooit…🥶
Dit maakt het weer interessant!

*bericht bewerkt door Piefke op 21 sep 2022 11:51

LA NORMA😍☃️

Dat zijn nog eens tips☃️
Dit zijn bijna ouderwetse prijzen waarvoor wij ook zijn geweest ooit…🥶
Dit maakt het weer interessant!

Piefke op 21 sep 2022 11:47

Inderdaad, maar wel gauw opschieten want die prijzen schieten straks omhoog als er meer tickets verkocht worden… :)

@henri misschien moet dit topic ook bij je inflatietips. En: ik las dat de tarieven voor nachttreinen vanaf december weer verhoogd worden.

*bericht bewerkt door AartvanEs op 23 sep 2022 09:27

Wat n goeie! Daar kan ik niet voor rijden

Weet iemand wanneer de verkoop start voor de Nightjet tickets na 10 december? Ook via bovenstaande site zijn de tickets nog niet verkrijgbaar.

@dft2 Tickets van na 10 december vallen onder de dienstregeling van 2024, deze zullen vanaf half oktober beschikbaar zijn.
Zie https://www.nightjet.com/nl/#/home

Jammergenoeg werkt de omweg dit jaar niet…

Momenteel is het 11 oktober (datum van de start van de verkoop tickets nightjet) en alle tickets van de Night Jet zijn al binnen 1 minuut uitverkocht. Het gaat om datum 16-02 tot 24-02.
Weet iemand hier meer van?
Of weet iemand een andere regeling om 's nachts naar Kirchberg (Tirol) te reizen?

De lig- en zitrijtuigen zijn zo te zien nog gewoon te boeken op 16 februari, en alle rijtuigen zijn nog te boeken voor de terugweg op 24 februari. Misschien is het er niet stipt om middernacht op gezet?

Enige directe alternatief is de TUI Ski Express, deze stopt ook in Kirchberg zelf ipv in Wörgl.

❄️

waar zie je nog ligrijtuigen op 16 februari? ik zie die helaas pas weer op zondag de 18e? (ik kijk op nightjet.com, nsinternationaal en treinreiswinkel)

Plaats een reactie