Mayrhofen / Zillertal / Sölden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Hoi allemaal!

Midden februari 2023 zoeken we nog een appartement in Mayrhofen/Zillertal/Sölden voor acht personen. Bestemming ligt dus nog open.

Alle tips zijn welkom! Wie kent er iets?

Jeugdige groep, willen de après-ski rustig meepikken maar geen nachtclub e.d. nodig.
Niet te ver wandelen van de liften: geen auto, liefst geen skibus (tenzij die tot later op de avond rijdt).
Hoeft niet fancy, gewoon de noodzakelijke zaken voor koken/slapen.

Budget valt over te discussiëren maar 500-600pp voor 8d/7 nachten (zat. - zat.) lijkt me ongeveer haalbaar.

Vragen? Stel gerust!
Tips zeer bedankt alvast!

*bericht bewerkt door Hendrik5 op 09 okt 2022 20:40

Het is o zo hard genieten.

Februari en meer dan een week? Probeer het anders met 7 nachten en de eerste en laatste overnachting aan het begin van het dal. En dan nog zul je met je wensenlijst net de €500pp voor de acco redden, als er nog wat vrij is.
Het is de drukste maand en er is niet veel beschikbaar voor meer dan 6 personen.

De tips die ik eventueel zou kunnen hebben liggen of te ver weg, of zijn al bezet, of zijn dit seizoen boven budget…

@Bennie is idd 8d/7 nachten dus een ‘gewone’ zaterdag tot zaterdag. Ik heb het bericht aangepast. Thx

Is mij vooral onduidelijk van waar je nu best kan starten in het gebied zodat je niet te veel moet bussen (of waar je idealiter nog een leuke dalafdaling hebt?).
Vind het pistekaartje op dat vlak niet zo handig dat ik online vind, ben er nog nooit geweest.

Het is o zo hard genieten.

Ga er gewoon van uit dat de bussen goed geregeld zijn. Zoek dan iets dat op de kaart niet te ver van de hoofdweg ligt. Voor Sölden is de eigen website een goede, voor het Zillertal kun je beter via een reisorganisatie zoeken. De lokale VVV heeft niet zo’n uitgebreid aanbod.
Booking is in alle gevallen te duur.

Niemand nog tips voor Zillertal of Sölden?

Sölden lijkt me best aan de Gaislachkogl te zitten voor de gevorderde skiër?

Zillertal: als ik de pistekaart goed begrijp ligt Königsleiten aan de “achterkant” en zou je dus best wat onderweg zijn richting de andere kant van de vallei (Penken, Hochzillertal, Spieljoch)?
We denken aan Mayrhofen maar vermoed dat je van daaruit makkelijk tot in Zell am Ziller en de rest van Zillertal Arena (Gerlos, Gerlosplatte, Königsleiten) skiet?

Dank voor de hulp & tips!

Het is o zo hard genieten.

Je kan niet skiën van Mayrhofen naar Zell am Ziller. 2 verschillende skigebieden.

Kijk nu komen we ergens @HarmN :D

Ik meende dat je met die Zillertaler Superskipas vrij eenvoudig van dorp tot dorp kon en was de dorpjes dus ook al aan het verbinden. Thanks om me daar even op te wijzen ^^
Volgens de website 544km à €315 voor een volwassene (6d.).

Zillertal Arena = “Zell, Gerlosstein, Gerlos, Königsleiten and Hochkrimml areas” => waarschijnlijk ruim genoeg om een hele week te vermaken als gevorderde? Maar hier vind ik geen prijs van – alleen een prijs voor het gehele Zillertal gebied (die van €315 hierboven), klopt dat? Of dagpas voor Zillertal Arena (maar dan kom je na 6d op €390 uit)

Het is o zo hard genieten.

Als je een meerdaagse pas koopt in wat voor gebied dan ook in het Zillertal, krijg je automatisch een pas die geldig is in alle gebieden, dus Zillertal 3000, Zillertal Arena en Hochzillertal - Hochfügen.
Hetzelfde principe geldt voor het Ötztal. Daar kun je dan skiën in Gurgl, Vent, Solden, Hochoetz-Kuhtai en diverse kleine sleepliften.

Qua budget is mayrhofen een voordelige optie, door de vele gastenbedden daar is er altijd wel iets te vinden. Over het algemeen relatief dichtbij de liften en anders goed te doen met de bus. Mayrhofen heeft een aardig aantal kilometers en ligt redelijk uitgestrekt over het gebied, maar je kunt ook altijd met de trein naar andere gebieden.

Zell am ziller, gerlos en konigsleiten is samen 1 gebied. Waarbij gerlos het makkelijkste gedeelte en zell am ziller en konigsleiten wat moeilijker. Ik schat in dat konigsleiten het duurste is. Maar kijk daar eens op de lokale vvvs. Ook bied een sunweb soms nog wel wat aan in combi met een skipas.

Sölden zal denk ik toch wel de duurste bestemming zijn. Het is een langgerekt dorp met de lift richting de gletsjers bij de gigijoch, daar is het denk ik ook wat duurder qua accomodaties. Anders kan je meer aan het einde van het dorp zitten bij de gajslochbahn, daar verwacht ik de prijzen iets voordeliger.

Voor alles geld, kijk via sunweb (ivm de skipas combi), plaatselijke vvv (naam gebied plus vvv googlen), je kunt altijd nog andere sites als booking even snel doornemen om te kijken of er iets is. Veel succes.

Ik verwacht de beste kans in mayrhofen welke ook aan je verwachtingen zullen voldoen.

Zonder auto of skibus - zoals je stelt in je openingsbericht - geraak je uiteraard niet in die andere (deel)gebieden, maar een dag of vier/vijf kan je je makkelijk amuseren zonder verplaatsing… Bij langer verblijf is voor wat afwisseling de verplaatsing met skibus/auto het zeker waard!

Mayrhofen: Enige nadeel - vind ik - is het gebrek aan dalafdaling in hoofdgebied. Ligt wel centraal als je toch dagje Hintertux of Zillertal Arena overweegt…

Sölden: Vrij compleet skigebied. Dagje Obergurgl is zeker de moeite…

Denk niet dat je verkeerd kan kiezen eigenlijk… Ook 's avonds voldoende opties voor vertier…

Als je ergens in het Zillertal in de buurt van een treinstation gaat zitten kun je alle kanten op. Gewoon met je skipas voor de hele regio. Zowel Hochfügen, Kaltenbach, Zillertal Arena en Mayrhofen. Ik was daar niet veel tijd mee kwijt en het is ook leuk om iedere dag ergens anders te starten. Zijn genoeg goedkopere accommodaties te vinden.

*bericht bewerkt door Matthieu op 11 okt 2022 18:35

Aftellen maar!

Haus Alpine (of Alpina) in Zell am Ziller.

Zit je net naast de lift, aan de (zwarte) dalafdaling (die zeker niet altijd open is, maar indien wel heb je een toplocatie!)

Je zit niet echt in het dorp, maar de barretjes bij de 2 liften zijn leuk en het is een groot en betaalbaar appartement.

Totales Vollidiot

Plaats een reactie