Abetone Ski review

Een dagje skiën in Abetone in de Apennijnen Italië.
Zondag 05/02/2023 Ben ik gaan skien in Abetone en aagezien ik hier geen of weinig informatie over terug vond deel ik graag mijn ervaring.
Het skigebied telt 17 liften en 44,1km pistes
Blauw 14,2 km
Rood 28,6 km
Zwart 1,3 km

null

Het skigebied voelt wel kleiner aan, en de pistes zijn niet zo goed aangegeven.
Het is wat zoeken om van de ene kant naar de andere kant te gaan want sleeplist 16 is niet meer in gebruik. De rode 11 en de blauwe 19 zijn wel heel mooie pistes.
Na een dagje skiën hier heb je het wel gezien, er zijn heel wat dagjes toeristen die hier komen skien en mensen die hun vrienden hier proberen leren skiën. Ik zou het niet aanraden voor beginners de pistes zijn niet altijd even breed en de meeste zijn toch eerder donker blauw dan blauw. Ook moet je meestal een stukje rood doen voor je op de blauwe piste komt.
Wat me opviel is dat vele mensen geen helm dragen hier, als ik in de alpen ga skiën zie ik bijna niemand zonder helm. Ook zag ik heel wat ongelukken deze zondag naar het einde van de dag, mensen die door de hulp diensten naar benden moesten geholpen worden.
De liften zijn wat verouderd en bij de meeste werkt de rollende band om je klaar te zetten voor de lift niet. De liften zijn bijna allemaal 2 zitters maar lang aanschuiven moest je nergens doen.
Op de vraag op je speciaal vanuit België of Nederland naar hier moet komen is het antwoord neen.
Als je in Firenze of Modena woont is het een toffe dag uitstap. De weg naar Abetone is wat avontuurlijker veel draaien en keren, het ligt ook niet al de dicht bij een snelweg dus de laatste 50 is een uur rijden.
Ik zou aanraden vroeg te komen want de parking stond al bijna vol om 8u sochtens.
Hier zijn nog wat foto’s

null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null

@Wouter leuk verslagje! Ik was hier toevallig vorige week en vond het een erg leuk gebiedje. Heel wat anders dan de Alpen inderdaad. In de weekenden is het vaak erg druk in zulke Italiaanse gebiedjes, inclusief parkeerchaos. Doordeweeks is het juist heerlijk rustig.

@henri Bedankt! Ja vond het ook best wel leuk voor een dagje. Ik vond het voor een zondag nog goed meevallen op de piste als je het vergelijkt met het aantal auto’s op de parking. Kan ik goed geloven dat het doordeweeks heel rustig is.

Plaats een reactie