ijzige pistes!

Naar aanleiding van dit artikel: https://www.wintersport.be/nieuws/29/01/2024/pas-op-zeer-har…

Hoe is de situatie nu in Frankrijk/ Oostenrijk en Italie?
Waar zijn nu de beste ski condities?

Zijn er minder ijzige pistes op grote hoogte? (kan ik bvb beter naar La plagne gaan ipv naar Portes du Soleil?)

Ik vertrek komend weekend met de auto. Ik heb nog niet gekozen naar waar ik ga, maar ik wil liefst geen ijzige pistes. Vandaar mijn vraag naar de huidige situatie :-)
Alvast bedankt voor de info!

Hoe hoger hoe beter de ski- en pistecondities, dat was in ieder geval mijn ervaring afgelopen weken in Sulden.

Bla, bla, bla.

ok, best een skigebied zoeken op grote hoogte dan?
Paradiski bvb

In Oostenrijk (mijn regio Schladming) veel ijs plekken op de piste. Het heeft hier de voorbije weken veel geregend en dat merk je wel. Desnondanks toch wel lekker kunnen skien al 4 dagen.

Les arcs (paradiski) op hoogte vorige week prima rond arc2000. Op de zuidhellingen en lager wel wat minder. Een dag naar la plagne geweest, maar daar vond ik het aanzienlijk drukker dan in les arcs. Maar dat kan ook komen doordat het de mooiste en zonnigste dag van de week was.

null

De Fontfroide piste in Alpe d’Huez vorige week. IJziger kan bijna niet 😉

In Italië zijn de omstandigheden vrijwel overal prima. Maar het blijft wel primair kunstsneeuw. Niet te vergelijken met vers gevallen sneeuw op de piste uiteraard.

Noorwegen 😉 En al eerder genoemd maar nog maar een keer: vanaf 29.02 vliegt Transavia EHV-OSL dus woon je in t zuiden dan kun je in ca 6u bij goede sneeuw zijn…

Plaats een reactie