Ski depot Corvara

Dit onderwerp gaat over de bestemming Corvara

Goedemiddag allemaal,

Het duurt nog even (voorjaarsvakantie) maar inmiddels is de voorpret begonnen.

Gelet op de locatie van onze accommodatie in het skigebied, verwacht ik als startpunt de lift Borest te hebben (Colfosco zijde).
Wie weet of er bij deze lift (of in de directe omgeving) een skidepot is?

Google heeft tot nu toe nog geen goed resultaat opgeleverd bij mij.

Alvast bedankt voor jullie hulp en geniet van de voorpret!

Onder de Boë zit een skidepot, dus mooi op het centrale punt bij de liften in Corvara.
Slecht gelezen. Volgens mij is er ook een verhuur en depot bij de Borest aan de Colfosco kant.

*bericht bewerkt door Bennie op 20 okt 2023 15:56

https://www.scuolascicorvara.it/en/rental-corvara-ski-school…

Deze hebben zo te lezen een skidepot en zitten onderaan bij de lift.

Dat is degene die ik bedoel @SuzannaE Alleen blijkt de TS in Colfosco te zoeken ipv Corvara… https://www.msrc.it/en/ die zoek je

*bericht bewerkt door Bennie op 20 okt 2023 16:06

Excuus voor de verwarring, ik haal ze zelf elke keer door elkaar. Mede doordat ons appartement in corvara ligt, maar we dichterbij Colfosco zitten dan Corvara

Ook in Colfosco zit een skidepot: https://www.msrc.it/en/

Een amateur is gewoon een liefhebber

*bericht bewerkt door Bennie op 20 okt 2023 16:32

Dat is degene die ik bedoel @SuzannaE Alleen blijkt de TS in Colfosco te zoeken ipv Corvara… https://www.msrc.it/en/ die zoek je

Bennie op 20 okt 2023 16:01

@Biggie

Mi scusi

Een amateur is gewoon een liefhebber

Mogelijk dat jullie met lokale kennis wat duiding kunnen geven.

Op google maps lijkt het alsof Borest begint t.h.v. de parkeerplaats

Op de foto van het Depot lijkt het alsof deze een stuk meer naar links begint.

Wij komen lopend vanaf ongeveer de camping (halverwege Borest). Het lijkt er dan op dat we om bij het depot te komen eerst een stoeltjeslift (sodlisia) omhoog moeten nemen. Dan is het misschien toch een beter idee om de schoenen aan te hebben en de ski’s 300 meter mee te slepen.

null
null

Het depot zit tegenover de in/uitgang van de Borest. De Sodlisa heb je niet nodig. Vanaf de camping is het wel een flinke tippel omhoog. Het zou zomaar kunnen dat je dan toch de skibus gaat nemen…

Blijft toch altijd lastig inschatten op basis van foto’s en satellietbeelden wat de loop van de accommodatie naar de lift zal zijn.
Nu maar eens uitzoeken waar de skibus stopt / hoe ver dat is.

Voordeel van een flinke klim omhoog is dan misschien wel weer dat einde van de dag (bij voldoende sneeuw) we terug naar de accommodatie kunnen skiën.

We zitten overigens niet op de camping, maar een appartement direct naast de camping. Chalet Morin http://www.agenziatable.it/affitto/index.php/en/welcome-to-c…

De klim omhoog gaat prima hoor ik net. Dat is dezelfde route als ze zeggen waarmee je per ski het huis bereikt. Kan dus wat zacht/glad lopen bij voldoende sneeuw. Voldoende drukke route vanaf de camping ook.
Was even zoeken waar het ligt, maar net boven/naast Chalet Rosemary. Lekker dicht aan het wandelpad. Naar Corvara glijden lukt dan weer niet. Dat pad gaat op en neer en loopt aan de andere kant van het water.

*bericht bewerkt door Bennie op 20 okt 2023 18:00

Maar de Borest-lift kan je twee kanten op nemen, toch? Dus ‘s morgens “even” (?) lopen naar de Borest-lift aan de Colfosco-zijde en die dan nemen richting Corvara en vanaf daar verder zou ook kunnen, zo had ik begrepen. Wij zitten in Chalet Rosmary, maar nog nooit eerder ter plaatse geweest, vandaar dat ik wel even nieuwsgierig ben.

@Bennie , Bedankt voor de tips! Of de klim goed te doen is of niet zullen we dan maar even afwachten en de eerste dag zelf ervaren.
Of we gaan starten met skeien in Colfosco of corvara hangt nog een beetje af van de moeilijkheidsgraad van de blauwe pistes.
We gaan met een groep waarvan 3 personen nog 0 jaar wintersport ervaring hebben. Dus die zullen toegewezen zijn aan de makkelijke blauwe pistes. De moeilijkheidsgraad is op de kaart niet te zien, dus zullen we daar even een verkenningsrondje doen om te kijken wat leuke beginnerspistes zijn.
@yeti_girl De lift kan je inderdaad 2 kanten op nemen.
Wanneer zitten jullie daar? Wij zitten in de voorjaarsvakantie in het chalet naast jullie, mocht je er eerder zitten en handige tips hebben, dan hoor ik het graag!

Nee later, dus net andersom: jouw handige tips zijn welkom!😃

Het depot zit bij de skischool en horeca in één gebouw. Wat ze op de foto main office noemen. Vanuit het appartement loop je (zo te zien) bijna meteen het parkeerterrein voor de kaartverkoop op. Ter hoogste van die P op de foto kun je je ski’s inklikken en glijd je zo naar beneden (linksaf) richting ingang Sodlisialift. Het kaartje is verwarrend maar het is echt zo. Ofwel: als je die paar meter naar de P kunt lopen per dag, zou ik geen depot nemen maar deze route. Het gebouw met depot is een paar minuten verder lopen. Ook goed te doen. Die Sodlisialift zet je bovenaan een makkelijker, superblauwe piste af en vandaaruit glij je in notime richting die school/depot en de liften.

@MarsMuziek
Heb jij (of anderen die de situatie ter plekke goed kennen) nog iets toe te voegen over de bereikbaarheid te voet vanaf, zeg maar, camping Colfosco Almi richting de Colfosco-zijde van de Borest-lift en het dalstation van de Sodlisia-lift?
Was het inderdaad toch een klim?

@yeti_girl

Zeker kan ik je een update geven. De wandeltocht hebben wij dagelijks gedaan vanaf chalet Morin.

Dit was voor ons goed te doen. Het is wel even een klim waar je even lekker opwarmt, maar voor de volwassenen goed te doen.

Voor onze zoon van 8 was het behoorlijk pittig. Die kwam toch wat gebroken boven aan. Waardoor zijn energie voor het skiën al behoorlijk op was.

De kinderen van 10, 13 en 16 uit onze groep hadden er geen moeite mee.

Je komt zoals al eerder beschreven idd bij de kaartverkoop uit. Vanaf daar klik je je ski’s aan en kan je naar de stoeltjes lift skiën. Deze brengt je omhoog en vanaf daar kan je verder colfosco in of naar beneden naar de borest lift skiën.

Mocht je nog vragen hebben let me know!

Ps geniet ervan! Afgelopen vrijdag is er bakken met sneeuw naar beneden gekomen!

Dankjewel. We hebben er dan ook enórme zin in!

Plaats een reactie