Gezellige plekken om te stoppen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Helaas moet ik ook over naar de elektrische auto…
Om de reis naar de Italiaanse dolomieten een beetje aangenaam te maken was ik benieuwd naar “leuke” plaatsen om de auto te laden.
Zijn er aanbevelingen waar je de vergooide tijd het best kunt besteden?
Mag ook graag van de snelweg af zijn!

Vraag 1: Wat voor een EV. Bij Telsa gewoon lekker de superchargers pakken. Daar soms een leuke bakkerij in de buurt.
Boven op de Brenner zit ook mooie laadplek.
Ik zou niet zo veel naar leuke plaatsen kijken maar via https://abetterrouteplanner.com je route plannen en dan kijken wat er bij de laadplekken in de buurt zit.

Weinig echt leuke plekken om te laden. Net als tankstations zelden leuk zijn.

Uitzondering: Hotel Mohr Life Resort. Prachtig uitzicht op het terras (foto betreft einde seizoen vorig jaar, normaliter is het er een stuk witter en kouder… ik zat daar in een t shirt). Goed eten. Gezellig. En je kan er pool spelen.

null

Plessi Museum Brennero. Dan moet je echter wel een Tesla hebben, want het is een van de uitzonderingen op de regel dat je ook met een andere auto daar kan laden.

Sowieso zou ik de Superchargers van Tesla aanbevelen. Prijstechnisch ken ik geen betere opties voor snelladen.

Wees verstandig en laad niet te lang. Vaak kun je al na 15-30 minuten het beste vertrekken. Afhankelijk van het merk/model is het vaak het meest efficient om te laden tot 60%-80%. Veel laadstops zijn dan ook net aan voldoende voor de dames in het gezelschap om een plaspauze in te lassen.

Plaats een reactie