SKI les

Dit onderwerp gaat over de bestemming Badia

Wij gaan in de voorjaarsvakantie met onze dochters ( 12 ) naar Badia. Zij hebben nauwelijks ervaring en zijn wat angstig. We willen ze graag op les doen. Is dat handig in Badia te doen , zijn de pistes daar makkelijk voor onervaren 12 jarige of is het beter om dit in een ander dorp te doen en zo ja waar zodat wij oa zelf wat verder kunnen skiën

Alta Badia is een blauw paradijs. Dus juist een uitstekende keuze.

Alta Badia is een blauw paradijs. Dus juist een uitstekende keuze.

DSvier op 29 jan 2024 13:41

Dank maar is Alta Badia niet anders dan Badia ? Ik dacht dat Alta Badia alle dorpen samen was dus echt het gebied . Vandaar mijn vraag, of heb ik dat mis ?

Vanuit Badia kun je naar Santa Croce (blauw) of naar La Villa en dan de gondel Piz La Ila nemen en dan kom je in het blauwe paradijs (naar San Cassiano, naar Corvara, het “Alta Badia”-gebied).

Dank maar is Alta Badia niet anders dan Badia ? Ik dacht dat Alta Badia alle dorpen samen was dus echt het gebied . Vandaar mijn vraag, of heb ik dat mis ?

DebbyC op 29 jan 2024 13:46

Het is een dorp aan het Alta Badia gebied. Van daaraf heb je de lift naar Santa Croce.

Aldaar heb je een oefenweide met een sleeplift (dacht ik) en de blauwe variant met de gewone lift.

Leraren zullen altijd zorgen dat je skiet waar je kan én het meest praktisch is om dicht bij je accommodatie les te hebben. Er zit een simpele sleeplift / kinderland daar. Het komt goed.

Alternatief, waarbij jullie zelf verder kunnen skien, is ergens meer bij het plateau zelf, maar goed, dan moet je de kinderen elke dag met de auto brengen. Angstige en echt beginnende skiërs kunnen dat nog niet op de ski’s.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Overigens zou ik kiezen om te starten vanaf La Villa en dan daar bovenaan les te nemen. Of bij San Cassiano. Dan krijg je meer mogelijkheden.

Beetje afhankelijk van hoe je denkt dat het zal gaan. Het is daar wel weer drukker.

Overigens zou ik kiezen om te starten vanaf La Villa en dan daar bovenaan les te nemen. Of bij San Cassiano. Dan krijg je meer mogelijkheden.

Beetje afhankelijk van hoe je denkt dat het zal gaan. Het is daar wel weer drukker.

DSvier op 29 jan 2024 14:14

Dank , dat is precies waardoor ik twijfel. Ik denk dat ze het snel oppakken. ….

Dank , dat is precies waardoor ik twijfel. Ik denk dat ze het snel oppakken. ….

DebbyC op 29 jan 2024 14:16

Als het goed is, is er een skibus naar La Villa, daar de grote gele gondel omhoog.

Parkeren kost daar geld (gratis kan, maar dat is lastig teruggeraken zonder de zwarte variant te doen.

Wij gaan in de voorjaarsvakantie met onze dochters ( 12 ) naar Badia. Zij hebben nauwelijks ervaring en zijn wat angstig. We willen ze graag op les doen. Is dat handig in Badia te doen , zijn de pistes daar makkelijk voor onervaren 12 jarige of is het beter om dit in een ander dorp te doen en zo ja waar zodat wij oa zelf wat verder kunnen skiën

DebbyC op 29 jan 2024 13:39

Wij waren erg tevreden over de skischool in Badia. Onze kinderen hebben goede skiles gehad dit jaar daar bij de https://www.scuolascibadia.it/en/. Bovenin bij La Crusc is het blauw en wat lager wordt het wat roder maar allemaal goed te doen.

Anders moet je 2 liftjes en 2 afdalingen naar la Villa nemen maar ik vraag me af wat je daarmee wint.

Zoek effe op 't forum, zijn de afgelopen weken al een paar topics over Badia en het niveau van de pistes gepasseerd.

Alta Badia is wel een beginners paradijs, maar er kunnen altijd wel stukjes tussen zitten die tegenvallen. Best gewoon dezelfde pistes skieen als ze met de skileraar hebben gedaan, of aan de ski leraar advies vragen.

Bedankt voor alle reacties ! Nog een klein vraagje ; hoe lang is het skien vanuit Badia naar Selva of vanuit Corvara naar Selva ? ( 🔴 ervaren skiers )

Wij vonden als beginners de pistes bij Badia vrij lastig. Bij san cassiano en la villa was het allemaal een stuk beter te doen. Maar als je les hebt maakt het niet gek veel uit natuurlijk.

Bedankt voor alle reacties ! Nog een klein vraagje ; hoe lang is het skien vanuit Badia naar Selva of vanuit Corvara naar Selva ? ( 🔴 ervaren skiers )

DebbyC op 04 feb 2024 10:34

Vanuit Corvara hoef je slechts drie liften en 2 afdaling te pakken om in Selva te komen. Als je goed doorskiet en er geen rijen staan ben je er in drie kwartier. Aangezien het een stuk van de Sella Ronda betreft kan het al snel twee keer zo lang duren (zeker in de vakantie). Vanaf Badia moet je eerst naar Corvara en dat duurt zonder wachttijden een uur extra (vooral liften). Bij drukte kan dat oplopen tot twee uur.

Twee weken geleden heb ik die stukken zowel doordeweeks als op zaterdag (wisseldag) gedaan. De wachttijden bij de liften waren doordeweeks 10-20 minuten op de Sella Ronda en op zaterdag 0 tot 2 minuten.

*bericht bewerkt door KrisWeer op 04 feb 2024 11:43

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Plaats een reactie