Saas-Fee carnaval- of paasvakantie 2018

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saas-Fee

Ons skiverlof voor 2017 zit er helaas weer op, maar we kijken al vooruit naar 2018 ;)

In een zoektocht naar een skigebied waar ook het dorp hoog genoeg ligt, waar de oefenpistes (voor de kids) aan het dorp liggen en er voor de gevorderde volwassenen toch ook wat leuks te skiën valt, en waar er ook voor niet-skiërs voldoende te beleven valt (wandelen, shoppen, …) en wat niet té ver rijden is vanuit Vlaanderen (< 1000km) zijn we uitgekomen op Saas-Fee.
Ik weet dat het niet bepaald een goedkope bestemming is, maar aangezien het in april wel al wat minder duur zal zijn en we nu ook niet zó veeleisend zijn vermoed ik dat we wel iets zullen vinden dat haalbaar is voor onze portemonnee.

Nu rest er alleen nog de vraag: zijn begin april (paasvakantie 2018) de pistes in het dorp nog open en van voldoende kwaliteit? Ik weet dat hogerop (tot 3500m) er nog voldoende goede sneeuw zal zijn, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn dat de kids in het dorp kunnen skiles volgen, zodat ze samen met de niet-skiënde oma’s en de rest van de groep kunnen lunchen.
Een alternatief is om met de carnavalsvakantie te gaan (10 tot 17 februari), maar ik heb me laten vertellen dat er dan nauwelijks zonlicht tot in het dorp komt vanwege de hoge bergen rondom, in april zal dat wellicht veel minder een probleem zijn. Ook vermoed ik dat het in februari een stuk drukker en duurder zal zijn dan begin april.

Wie heeft ervaringen & tips mbt Saas-Fee?

Ik heb, via via, vernomen dat ze begin april 2018 geen sneeuw meer verwachten in het dorp:/ ik zou dus zeker pas last minute boeken!

Ik heb, via via, vernomen dat ze begin april 2018 geen sneeuw meer verwachten in het dorp:/ ik zou dus zeker pas last minute boeken!

piraat op 9 mrt 2017 08:45

Mischien kun je ook gewone antwoorden geven op de rest van zijn vragen.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 09 mrt 2017 08:48

May the ski force be with you !!

Ik heb, via via, vernomen dat ze begin april 2018 geen sneeuw meer verwachten in het dorp:/ ik zou dus zeker pas last minute boeken

En de prijs voor best flauwe grap gaat naar…[tromgeroffel]…

Ik weet ook wel dat er niemand iets kan zeggen over de weer- en sneeuwsituatie in april 2018, mijn vraag is wat die was in de afgelopen jaren.
En zoals de beleggingsfondsen in de kleine lettertjes zetten: “resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst” ;)

Plaats een reactie