Zitskien

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ben je als zitskier welkom in Winterberg? Is het liftpersoneel hulpvaardig?

Als ze moeilijk doen, ga je toch gewoon staan?

;)

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@Thomas: Buitengewoon ongepaste reaktie. Wanneer je niks zinnigs te melden hebt, reageer dan niet ipv invaliden te beledigen

'k heb het er al wel gezien … maar kan niet zeggen of dat nu bij specifieke liften is, etc. Ik denk dat je best even zelf belt om het na te vragen.
@Thomas: bad call I’m affraid … laat het lachen om/met een handicap maar over aan de mensen mét een handicap

Mijn excuus. Ik had even de verkeerde sport voor ogen. Ik dacht aan zo zitje met 1 ski voor en 2 achter. My bad!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Zo=Zo’n

Gaat lekker…

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ik denk dat hun bellen/mailen de beste optie is

Gang is alles

Ik denk dat Jespers advies het meest slim is.
Mag ik wel meteen zo vrij zijn om een vraag te stellen? Ik doe het gewoon :P. Het principe van zitskiën is me duidelijk, hoe je naar beneden gaat enzo. Maar hoe doe je dat in de lift? Moet je dan uit de ski getild worden, de lift in? En bovenaan eruit getild worden? Neem aan dat je dan met iemand samen gaat? En hoe gaat die hele unit dan mee naar boven? Ben nieuwsgierig, als dat mag :).

Neem even contact opmet iemand van de Vereniging Gegandicapte Wintersporters. Zij kunnen je het zo vertellen welke gebieden en eventueel welke liften wel en niet geschikt zijn.
Ga zelf volgende week mee als begeleider naar Maria Alm. Daar wordt bv het liftpersoneel van te voren al ingelicht over hoe en wat. Sleepliften bv is geen probleem, maar bij stoeltjes liften is enige hulp en voorzorgsmaatregelen te nemen. Denk hierbij bv aan bescherming van de zitting.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ik denk dat Jespers advies het meest slim is.
Mag ik wel meteen zo vrij zijn om een vraag te stellen? Ik doe het gewoon :P. Het principe van zitskiën is me duidelijk, hoe je naar beneden gaat enzo. Maar hoe doe je dat in de lift? Moet je dan uit de ski getild worden, de lift in? En bovenaan eruit getild worden? Neem aan dat je dan met iemand samen gaat? En hoe gaat die hele unit dan mee naar boven? Ben nieuwsgierig, als dat mag :).

Mike123 op 4 jan. 2014 10:18

Lijkt me vooral lullig als ze bovenaan de lift niet zien dat je een zitskiër bent :P. Maar mailen lijkt mij ook het beste ja.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ik heb het gezien in Landgraaf, de zittende skieer doet iets aan de vering zodat hij hoger zit, dan schuift de zetel er onder, dus hij zit met de stoel van de "zitski" op de zetel van de lift, enkel als hij opstapt of afstapt gaat de lift iets langzamer, verbeter mij als ik mis ben .

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

en daarom moet dus het liftpersoneel geïnformeerd worden van te voren…

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Plaats een reactie