Waar kan ik dit laten ondertekenen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach

Beste ski liefhebbers twee weken geleden ben ik positief getest op Corona en daarom mag ik het land in omdat ik twee prikken al heb gehad echter blijf ik steeds positief testen op Corona en de Oostenrijkse ambassade heeft me verteld dat ik dit door een arts moet laten ondertekenen alleen waar kan ik dit laten ondertekenen?

null

Het moet door een arts ondertekend en afgestempeld worden. Ik zou beginnen bij je huisarts.

*bericht bewerkt door Hans- op 30 dec 2021 13:34

@adriaanvdberg Ik hoop voor je dat het bij jouw huisarts lukt. Als deze weigert wordt het erg lastig.

Mijn ervaring in mijn zoektocht om het formulier te kunnen laten tekenen kun je in dit topic lezen: https://www.wintersport.nl/forum/topic/526131

Tot op heden is het nog steeds niet gelukt bij mij.

Succes!

Het moet door een arts ondertekend en afgestempeld worden. Ik zou beginnen bij je huisarts.

Hans- op 30 dec 2021 13:33 Net de huisarts gemaild ze gaan het niet doen en verwijzen me naar de ggd ik heb de ggd in Groningen gebeld en die lachte me letterlijk uit via de telefoon en ze zeiden dat ze me niet konden helpen…

Het moet door een arts ondertekend en afgestempeld worden. Ik zou beginnen bij je huisarts.

Hans- op 30 dec 2021 13:33 Net de huisarts gemaild ze gaan het niet doen en verwijzen me naar de ggd ik heb de ggd in Groningen gebeld en die lachte me letterlijk uit via de telefoon en ze zeiden dat ze me niet konden helpen…
Adriaanvdberg op 30 dec 2021 17:24

Zit er niet een andere arts in jouw praktijk? Maak je toch een afspraak met 1 of andere vage klacht, afspraak wordt betaald dus geen reden voor de HA om zich gepiepeld te voelen.
En als je geen 2e huisarts in jullie praktijk hebt zitten, een andere bellen?

*bericht bewerkt door G11ling op 30 dec 2021 19:05

Ik bespeur trouwens een verdienmodel 🤑… zit hier op t forum geen arts (en dus wintersportliefhebber) die je kan helpen?

Ik bespeur trouwens een verdienmodel 🤑… zit hier op t forum geen arts (en dus wintersportliefhebber) die je kan helpen?

G11ling op 30 dec 2021 19:06

Hahaha dat verdienmodel heb ik zelf ook aan zitten denken echter nog geen arts gevonden die het aandurft.

Overigens nadat ik er een hoop heb gesproken denk ik dat ik doorheb wat hun bezwaar is op deze verklaring.

By now it can be assumed based on medical laboratory findings, that despite the presence of a positive molecular biological test result, there is currently no risk of infection.

Zij moeten verklaren dat er geen risico op besmetting is. Dit is schijnbaar lastig om te verklaren voor de artsen.

Misschien nog s contact opnemen met de Oostenrijkse overheid. Als zij een document ontwikkelen wat niemand kan gebruiken, én de gevraagde info eigenlijk al in de app staat (datum besmetting en eventuele prikken) dan kan je niks anders meer doen.
Wat een idiotie zeg.

Als je de datum van de positieve test kan aantonen, dan zou het toch geen probleem mogen zijn voor je huisarts of een andere arts desnoods. Als dat niet kan aangetoond worden omdat je bv alleen een zelftest hebt afgenomen, dan wordt het een heel stuk moeilijker.

Het moet door een arts ondertekend en afgestempeld worden. Ik zou beginnen bij je huisarts.

Hans- op 30 dec 2021 13:33 Net de huisarts gemaild ze gaan het niet doen en verwijzen me naar de ggd ik heb de ggd in Groningen gebeld en die lachte me letterlijk uit via de telefoon en ze zeiden dat ze me niet konden helpen…
Adriaanvdberg op 30 dec 2021 17:24

Zit er niet een andere arts in jouw praktijk? Maak je toch een afspraak met 1 of andere vage klacht, afspraak wordt betaald dus geen reden voor de HA om zich gepiepeld te voelen.
En als je geen 2e huisarts in jullie praktijk hebt zitten, een andere bellen?

G11ling op 30 dec 2021 19:05

Een vriend is huisarts en bezit een grote praktijk in Gouda.

Hij is van mening: laten wij vooral de zorg overbelasten met idioten die al Corona hebben gehad en mij gaan bellen of ik een formuliertje wil ondertekenen. Vervolgens praten over een verdienmodel met het risico je hele carrière in de prullenbak te gooien omdat ‘jij’ vindt recht te hebben op een weekje sneeuw. (QR-vervalsers hebben ook ineens spijt). Als je vervolgens in het ziekenhuis belandt om wat voor reden ook verwacht je ook weer ‘hulp’.

Hij zei tevens: met een vage klacht langskomen en dan ineens vragen om snel iets te ondertekenen nu je er toch bent, tuurlijk joh hier mijn handtekening.

Mensen die ‘pijn hebben en niet kunnen slapen’ vragen op voorhand zelf al om hetgeen zij denken nodig te hebben. Maar 5 stuks? Kan het niet voor een maandje worden voorgeschreven minimaal.

Een huisarts is doorgaans niet bepaald achterlijk al denken sommige mensen natuurlijk van wel.

Hij moest ook lachen samen met mij. Wat zijn er toch een boel rare mensen op deze aardkloot en dat is dan een onderbouwde mening.

*bericht bewerkt door Maxwell op 30 dec 2021 19:57

Misschien nog s contact opnemen met de Oostenrijkse overheid. Als zij een document ontwikkelen wat niemand kan gebruiken, én de gevraagde info eigenlijk al in de app staat (datum besmetting en eventuele prikken) dan kan je niks anders meer doen.
Wat een idiotie zeg.

G11ling op 30 dec 2021 19:25

Zou je herstel bewijs uitgeprint misschien kunnen werken?

G11ling op 30 dec 2021 19:05

Een vriend is huisarts en bezit een grote praktijk in Gouda.

Hij is van mening: laten wij vooral de zorg overbelasten met idioten die al Corona hebben gehad en mij gaan bellen of ik een formuliertje wil ondertekenen. Vervolgens praten over een verdienmodel met het risico je hele carrière in de prullenbak te gooien omdat ‘jij’ vindt recht te hebben op een weekje sneeuw. (QR-vervalsers hebben ook ineens spijt). Als je vervolgens in het ziekenhuis belandt om wat voor reden ook verwacht je ook weer ‘hulp’.

Hij zei tevens: met een vage klacht langskomen en dan ineens vragen om snel iets te ondertekenen nu je er toch bent, tuurlijk joh hier mijn handtekening.

Mensen die ‘pijn hebben en niet kunnen slapen’ vragen op voorhand zelf al om hetgeen zij denken nodig te hebben. Maar 5 stuks? Kan het niet voor een maandje worden voorgeschreven minimaal.

Een huisarts is doorgaans niet bepaald achterlijk al denken sommige mensen natuurlijk van wel.

Hij moest ook lachen samen met mij. Wat zijn er toch een boel rare mensen op deze aardkloot en dat is dan een onderbouwde mening.

Maxwell op 30 dec 2021 19:54

Dat een HA het druk heeft snapt denk ik iedereen. Het probleem hierin is vooral dat vooral de niet huisartsen allemaal naar de huisarts wijzen als zijnde die moet dat tekenen. De huisarts wijst vervolgens weer naar andere of roepen inderdaad dit doen we niet want ik heb het druk zat. Dit zorgt ervoor dat er geen oplossing is voor een groep mensen om hun sport / hobby uit te oefenen.
Vaak genoeg vullen artsen formulieren in zodat mensen bepaalde hobby’s kunnen uitoefenen. Ook dat wordt commercieel uitgebaat, waar ik overigens totaal geen probleem mee heb. Als ik nu ga bellen voor een keuring van een arts om te kunnen duiken, parachutespringen, zweefvliegen is dit allemaal mogelijk. Een krabbel onder het Oostenrijk formulier is alleen te veel gevraagd.

Nogmaals dat een HA hier geen zin in heeft snap ik, maar zorg dan dat je kan doorverwijzen naar een arts / partij die dit wel kan doen.

Waarom een arts zijn carrière op het spel zou zetten door dit formulier in te vullen is mij niet geheel duidelijk. Er wordt toch niet gevraagd te frauderen?

En ja als ik straks in het ziekenhuis beland hoop ik ook geholpen te worden. Net als als die mensen die roken, zwaar overgewicht hebben, drugs gebruiken of andere risico verhogende factoren hebben.

Zou je herstel bewijs uitgeprint misschien kunnen werken?

Adriaanvdberg op 30 dec 2021 19:54

Volgens AGES moet het formulier echt ingevuld worden en is de genezingverklaring vanuit de qr niet genoeg

Vraag de ambassade bij welke arts je moet zijn, desnoods een Oostenrijkse, want de NL artsen lenen zich niet voor de grillen van de Oostenrijkse overheid. En dat begrijp ik ook wel, alleen als iedereen naar elkaar gaat zitten wijzen wordt de patiënt weer de dupe.

Mocht het je zijn ontgaan: mensen die graag ‘hun’ sport willen uitoefenen doen dat nu veelal op een andere manier.

Er zijn ‘helaas’ bepaalde regels opgesteld.

Of het nu quarantaine is, code rood, bagger weer of wat dan ook: het is het individu aan de andere zijde die vindt dat hij/zij recht heeft op en daarvoor vaak in staat is net een stapje harder te lopen dan doorgaans het geval is.

De meest inventieve opmerkingen komen voorbij.

Ergens te begrijpen maar de rode draad is: hoe kan ‘ik’ het meeste vertier halen voor mijzelf, gezin, familie, vrienden etc.

Het is vragen: wat is er open en wat niet.
Ik snap ergens jouw positie ook echter dan lijkt het mij verstandig dat tegen die mensen te uiten met de stelling ‘waarom wijzen jullie steeds naar elkaar’.

De enige conclusie die ik kan verbinden aan dit alles: wij zijn niet één, wij acteren niet als 1 Europa en dat alles failliet is qua 1 beleid laat staan Europees te promoten.

Ik wens je succes met het verkrijgen van een krabbel. Ik ben blij dat 4 januari ik in Nederland een gratis boostertje kan scoren. Moet er even een stukje voor rijden en het is allemaal niet handig geregeld maar ach, ik mag niet klagen of mopperen. Dat mensen goed weten ‘wat’ ze doen is dat gezellig shoppen in Antwerpen.

Ineens met heel Nederland naar Antwerpen, is Gent of Brugge te ver? Dan maar in de file voor een parkeergarage staan in Antwerpen en trots op social media laten zien: Ik ben zo lekker rebels en jazeker ik ben verstandig want ik moet winkelen.

Ben zelf geen brave Hendrik met de maximumsnelheid op de snelweg op bepaalde momenten maar echt, wat zijn sommige mensen trots op zichzelf.

Nogmaals ik / de mensen die het formulier ingevuld willen hebben houden zich en willen zich naar mijn idee aan de geldende regels en maatregelen houden. We vragen niet een manier om controles stiekem te passeren of te frauderen met het invullen.

Dat we niet in 1 Europa leven ben ik met je eens en dat Oostenrijk een klein beetje een gekkie is met ze formulier en niet het Europese hersteldbewijs gebruikt ben ik ook met je eens. Echter de frustratie in deze ontstaat juist bij het willen voldoen aan de regels maar in de uitvoering hiervan van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Ik kan me prima voorstellen dat een huisarts zich niet wil branden aan dit soort papierwerk. Hoe kan hij/zij garanderen dat terwijl jij positief test je niks (meer) onder de leden hebt en niet besmettelijk bent? En aantonen dat jij 48 uur klachten vrij bent?
Stel dat er toch iets gebeurt dan sta jij straks te zwaaien met dat papier wat jouw dokter heeft ondertekend.

Übung macht den meister!!!

Precies. De online verificatie dat je corona hebt gehad, inclusief datum test en het feit dat een PCR test, tezamen met de 1/1 en 2/2 indicaties op de coronacheck app zijn voldoende.

Ik kan me prima voorstellen dat een huisarts zich niet wil branden aan dit soort papierwerk. Hoe kan hij/zij garanderen dat terwijl jij positief test je niks (meer) onder de leden hebt en niet besmettelijk bent? En aantonen dat jij 48 uur klachten vrij bent?
Stel dat er toch iets gebeurt dan sta jij straks te zwaaien met dat papier wat jouw dokter heeft ondertekend.

RFKANGOO op 30 dec 2021 23:18

Precies: dit…dank voor het kort verwoorden.

Ik kan me prima voorstellen dat een huisarts zich niet wil branden aan dit soort papierwerk. Hoe kan hij/zij garanderen dat terwijl jij positief test je niks (meer) onder de leden hebt en niet besmettelijk bent? En aantonen dat jij 48 uur klachten vrij bent?
Stel dat er toch iets gebeurt dan sta jij straks te zwaaien met dat papier wat jouw dokter heeft ondertekend.

RFKANGOO op 30 dec 2021 23:18

Daarin is het nuance verschil dat er niet staat: ik Arts bevestig dat meneer niet besmettelijk is.

Er staat dat het aangenomen kan worden dat meneer niet besmettelijk is.

Een aanname die naar mijn idee ook niet gek is om te doen daar we in NL gewoon een Corona herstel bewijs krijgen / hebben in die periode.
Dit omdat de GGD ook aanneemt (zonder mij überhaupt te zien) dat ik na een bepaalde periode niet meer besmettelijk ben.

Wat een geprikkelde discussie zeg. Denk dat TO juist heel graag wil voldoen aan de door Oostenrijk opgelegde voorwaarden. Dat daaraan vervolgens blijkbaar moeilijk of niet aan te voldoen is in NL geeft idd aan dat een verenigd Europa nog ver te zoeken is.
Ik snap de vraag om mee te denken op een WINTERSPORT-forum heel goed. En dat er dan opties worden benoemd die niet goed vallen bij degenen die geopperd worden snap ik ook. Ik werk in de zorg dus ik snap alles over de druk die daar ligt.
Dat er vervolgens vanalles aan de haren wordt bijgesleept over winkelende Hollanders en fraudeurs, snap ik echter niet. Dat heeft werkelijk niets met de vraag van TO te maken en illustreert misschien meer je persoonlijke blik op t nieuws. (Waar ik het overigens ook nog mee eens ben ook)
Ik heb meer respect voor TO die zijn stinkende best doet om een papieren (!) probleem op te lossen, dan voor mensen die met een vinger wijzen naar degene die dat probeert te doen.

Wat een geprikkelde discussie zeg. Denk dat TO juist heel graag wil voldoen aan de door Oostenrijk opgelegde voorwaarden. Dat daaraan vervolgens blijkbaar moeilijk of niet aan te voldoen is in NL geeft idd aan dat een verenigd Europa nog ver te zoeken is.
Ik snap de vraag om mee te denken op een WINTERSPORT-forum heel goed. En dat er dan opties worden benoemd die niet goed vallen bij degenen die geopperd worden snap ik ook. Ik werk in de zorg dus ik snap alles over de druk die daar ligt.
Dat er vervolgens vanalles aan de haren wordt bijgesleept over winkelende Hollanders en fraudeurs, snap ik echter niet. Dat heeft werkelijk niets met de vraag van TO te maken en illustreert misschien meer je persoonlijke blik op t nieuws. (Waar ik het overigens ook nog mee eens ben ook)
Ik heb meer respect voor TO die zijn stinkende best doet om een papieren (!) probleem op te lossen, dan voor mensen die met een vinger wijzen naar degene die dat probeert te doen.

G11ling op 31 dec 2021 08:28

Amen! 🙏

Even een hele andere vraag aangaande hetzelfde onderwerp, zoals ik het lees is dit niet de vrijbrief zodat je geen PCR test hoeft te doen. Hoe dom het ook klinkt, maar volgens mij wordt er nog steeds verwacht dat je wel de PCR test doet alleen met deze brief kan je dan de uitkomst verklaren.

Lezen anderen dit ook zo ?

Dit haal ik uit de mail van AGES maar ook uit de brief zelf “that despite the presence of a positive molecular biological test result….”

Je zou bijna denken dat de Oostenrijkse regering aandelen heeft in de Nederlandse teststraten😉

Daar zit wellicht ook het antwoord voor de TS. Die teststraten hebben artsen in dienst en die kunnen wellicht nav je positieve test je medische verklaring ondertekenen dat het om virus resten gaat ipv het virus zelf. Kortom bel zo’n testfirma voor een artsverklaring. En als zij het niet doen bel de ambassade en vraag wat je wel moet doen.

Zou je herstel bewijs uitgeprint misschien kunnen werken?

Adriaanvdberg op 30 dec 2021 19:54

Volgens AGES moet het formulier echt ingevuld worden en is de genezingverklaring vanuit de qr niet genoeg

MarsMuziek op 30 dec 2021 21:02

Dat ligt aan de volgorde: bij genezen - vaccinatie - vaccinatie is het formulier NIET nodig, bij vaccinatie - genezen - genezen WEL.

Zou je herstel bewijs uitgeprint misschien kunnen werken?

Adriaanvdberg op 30 dec 2021 19:54

Volgens AGES moet het formulier echt ingevuld worden en is de genezingverklaring vanuit de qr niet genoeg

MarsMuziek op 30 dec 2021 21:02

Dat ligt aan de volgorde: bij genezen - vaccinatie - vaccinatie is het formulier NIET nodig, bij vaccinatie - genezen - genezen WEL.

BatMuts op 31 dec 2021 12:19

Dat gaat dan erg lastig worden ik heb twee prikken gehad en ben net hersteld van Corona dus ik heb een verklaring nodig

Zou je herstel bewijs uitgeprint misschien kunnen werken?

Adriaanvdberg op 30 dec 2021 19:54

Volgens AGES moet het formulier echt ingevuld worden en is de genezingverklaring vanuit de qr niet genoeg

MarsMuziek op 30 dec 2021 21:02

Dat ligt aan de volgorde: bij genezen - vaccinatie - vaccinatie is het formulier NIET nodig, bij vaccinatie - genezen - genezen WEL.

BatMuts op 31 dec 2021 12:19

Dat gaat dan erg lastig worden ik heb twee prikken gehad en ben net hersteld van Corona dus ik heb een verklaring nodig

Adriaanvdberg op 31 dec 2021 12:50

Zolang je een negatieve PcR test krijgt, is het alsnog geen probleem. Dit herstelbewijs is alleen nodig als je nog zoveel virusstoffen in je lichaam hebt dat de PcR test positief is en blijft. Dat kan namelijk maanden duren.

Even een hele andere vraag aangaande hetzelfde onderwerp, zoals ik het lees is dit niet de vrijbrief zodat je geen PCR test hoeft te doen. Hoe dom het ook klinkt, maar volgens mij wordt er nog steeds verwacht dat je wel de PCR test doet alleen met deze brief kan je dan de uitkomst verklaren.

Lezen anderen dit ook zo ?

Dit haal ik uit de mail van AGES maar ook uit de brief zelf “that despite the presence of a positive molecular biological test result….”

Je zou bijna denken dat de Oostenrijkse regering aandelen heeft in de Nederlandse teststraten😉

marklit op 31 dec 2021 10:01

Dit was de reactie op mijn vraag bij AGES:

um quarantänefrei in Österreich ein zu reisen gelten folgende Regelungen:
Personen die in den letzten 90 Tagen genesen sind müssen eine ärztliche Bestätigung gemäß Anlage H oder I vorweisen (zusätzlich zu den Impfnachweisen), für diese Personen entfällt dann der zusätzliche PCR Test.

Uit: für diese Personen entfällt dann der zusätzliche PCR Test. maak ik op dat het dan niet nodig om een PCR test te laten doen?

Daar zit wellicht ook het antwoord voor de TS. Die teststraten hebben artsen in dienst en die kunnen wellicht nav je positieve test je medische verklaring ondertekenen dat het om virus resten gaat ipv het virus zelf. Kortom bel zo’n testfirma voor een artsverklaring. En als zij het niet doen bel de ambassade en vraag wat je wel moet doen.

Willem7 op 31 dec 2021 11:54

Ik heb inmiddels met 3 commercieel teststraten contact gehad maar geen van allen willen dit formulier ondertekenen. Mocht iemand anders andere ervaringen hebben met een andere straat, dan hoor ik het graag

*bericht bewerkt door MarsMuziek op 31 dec 2021 15:05

Even een hele andere vraag aangaande hetzelfde onderwerp, zoals ik het lees is dit niet de vrijbrief zodat je geen PCR test hoeft te doen. Hoe dom het ook klinkt, maar volgens mij wordt er nog steeds verwacht dat je wel de PCR test doet alleen met deze brief kan je dan de uitkomst verklaren.

Lezen anderen dit ook zo ?

Dit haal ik uit de mail van AGES maar ook uit de brief zelf “that despite the presence of a positive molecular biological test result….”

Je zou bijna denken dat de Oostenrijkse regering aandelen heeft in de Nederlandse teststraten😉

marklit op 31 dec 2021 10:01

Dit was de reactie op mijn vraag bij AGES:

um quarantänefrei in Österreich ein zu reisen gelten folgende Regelungen:
Personen die in den letzten 90 Tagen genesen sind müssen eine ärztliche Bestätigung gemäß Anlage H oder I vorweisen (zusätzlich zu den Impfnachweisen), für diese Personen entfällt dann der zusätzliche PCR Test.

Uit: für diese Personen entfällt dann der zusätzliche PCR Test. maak ik op dat het dan niet nodig om een PCR test te laten doen?

Daar zit wellicht ook het antwoord voor de TS. Die teststraten hebben artsen in dienst en die kunnen wellicht nav je positieve test je medische verklaring ondertekenen dat het om virus resten gaat ipv het virus zelf. Kortom bel zo’n testfirma voor een artsverklaring. En als zij het niet doen bel de ambassade en vraag wat je wel moet doen.

Willem7 op 31 dec 2021 11:54

Ik heb inmiddels met 3 commercieel teststraten contact gehad maar geen van allen willen dit formulier ondertekenen. Mocht iemand anders andere ervaringen hebben met een andere straat, dan hoor ik het graag

MarsMuziek op 31 dec 2021 15:04

Hopen op een negatieve test is optie 1. Mocht dit niet lukken door de recente besmetting is de genezenverklaring via de huisarts de enige optie.

Kun je niet gewoon nog een test doen? Mijn vriend testte twee weken na zijn besmetting gewoon negatief. Dus het is geen wetmatigheid dat je na een besmetting nog maanden positief test. Kan wel, hoeft niet ;)

U zou de artsenvereniging KNMG een mail kunnen doen of die een oplossing weten.

Plaats een reactie