Waar kan ik dit laten ondertekenen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach

U zou de artsenvereniging KNMG een mail kunnen doen of die een oplossing weten.

Joko op 31 dec 2021 16:39

Goed idee… er zijn vast meer mensen die met dergelijke vragen van t kastje naar de muur worden gestuurd.

Kun je niet gewoon nog een test doen? Mijn vriend testte twee weken na zijn besmetting gewoon negatief. Dus het is geen wetmatigheid dat je na een besmetting nog maanden positief test. Kan wel, hoeft niet ;)

Karien op 31 dec 2021 15:51

Ik mocht maandag pas uit quarantaine en ik heb net een test gedaan dus hopen op het beste 😃

Inmiddels een bedrijf gevonden welke dit wil / kan ondertekenen.

De kosten €600

Mocht je interesse hebben (ik sla over), laat het dan even weten dan geef ik het bedrijf door.

Inmiddels een bedrijf gevonden welke dit wil / kan ondertekenen.

De kosten €600

Mocht je interesse hebben (ik sla over), laat het dan even weten dan geef ik het bedrijf door.

MarsMuziek op 03 jan 2022 16:08

Wow 600 euro belachelijk zeg!

Jeetje. Niet per abuis en 0 teveel?
En waar is dat op gebaseerd?

Absurd, 600euro… dat is echt een slaatje proberen te slaan uit andermans ellende.

Zojuist toch ook meldingen ontvangen van enkele mensen die met succes een gezondheidsverklaring hebben laten ondertekenen door hun huisarts. Het verschilt dus echt per locatie / praktijk.

Ja het verschilt heel erg per huisarts hoe ze ermee omgaan.

Voor de vraag wat doen ze voor die €600:
Dit omdat er extra handelingen bij komen kijken voordat wij het formulier wat u toestuurt mogen ondertekenen. We moeten de test op een andere locatie laten doen als bij ons op de testlocaties, de sample van afname PCR test moet vervoerd worden naar het laboratorium, uw sample moet nauwkeurig onderzocht worden. Onze arts dient de sample te controleren en goed te keuren en vervolgens kan onze arts de juiste documenten voor u klaarmaken en ondertekenen.

Ja het verschilt heel erg per huisarts hoe ze ermee omgaan.

Voor de vraag wat doen ze voor die €600:
Dit omdat er extra handelingen bij komen kijken voordat wij het formulier wat u toestuurt mogen ondertekenen. We moeten de test op een andere locatie laten doen als bij ons op de testlocaties, de sample van afname PCR test moet vervoerd worden naar het laboratorium, uw sample moet nauwkeurig onderzocht worden. Onze arts dient de sample te controleren en goed te keuren en vervolgens kan onze arts de juiste documenten voor u klaarmaken en ondertekenen.

MarsMuziek op 03 jan 2022 19:00

Ohja als je deze mallemolen in gaat, komen de kosten niet vreemd over. Bij een oudere besmetting van langer geleden zullen ze niet al deze stappen volgen. Dat was tenminste wat ik heb gehoord.

Dit is gebaseerd opmaken informatie zoals ik die aangeleverd heb. De besmetting heeft plaats gevonden op 5 november 2021

Dit is gebaseerd opmaken informatie zoals ik die aangeleverd heb. De besmetting heeft plaats gevonden op 5 november 2021

MarsMuziek op 03 jan 2022 19:15

Vreemd! Maargoed ook dit verschilt natuurlijk per praktijk. Heb je al een PCR-test gedaan? De kans is groot dat die negatief is namelijk.

Heeft er al iemand een oplossing? ik blijf het raar vinden, dat dit hier in Nederland zo lastig is allemaal.

Ik weet niet of dit ondertussen is opgelost of niet, maar mijn huisarts wilde ook niet ondertekenen en verwees me door naar het vaccinatiecentrum. Daar maak je dan een afspraak en ondertekenen ze je document. Je laat je testuitslag van de ggd zien en je id kaart. Voor 25 euro zetten ze dan de stempel en een handtekening. Ze vertelde dat ze de hele dag afspraken had van mensen die een document voor Oostenrijk moesten ondertekenen. Denk dat dat een beetje de officiële weg is om dit te doen.

null

Wat ik me afvraag is of je met een positieve PCR test uberhaupt wel zonder quarantaine uit NL naar AT mag reizen. Op de site austria.info wordt aangehaald dat die verklaring die door een arts moet worden ondertekend, alleen geldt voor NIET virusvariantgebieden, omdat je anders alsnog in quarantaine moet. https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…
Iemand een idee, mag je met die verklaring wel naar Oostenrijk vanuit NL?

Powder to the People, Ladies like to dress in white

Ik weet niet of dit ondertussen is opgelost of niet, maar mijn huisarts wilde ook niet ondertekenen en verwees me door naar het vaccinatiecentrum. Daar maak je dan een afspraak en ondertekenen ze je document. Je laat je testuitslag van de ggd zien en je id kaart. Voor 25 euro zetten ze dan de stempel en een handtekening. Ze vertelde dat ze de hele dag afspraken had van mensen die een document voor Oostenrijk moesten ondertekenen. Denk dat dat een beetje de officiële weg is om dit te doen.

Dennies op 19 jan 2022 13:39

Dit klinkt alsof er nog enige hoop is. Is dat gewoon een vaccinatiecentrum waar iedereen zich kan laten vaccineren op covid? Anders zou ik graag wat telefoonnummers van centrums willen zodat ik deze kan benaderen om een medische verklaring te bemachtigen

null

Wat ik me afvraag is of je met een positieve PCR test uberhaupt wel zonder quarantaine uit NL naar AT mag reizen. Op de site austria.info wordt aangehaald dat die verklaring die door een arts moet worden ondertekend, alleen geldt voor NIET virusvariantgebieden, omdat je anders alsnog in quarantaine moet. https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…
Iemand een idee, mag je met die verklaring wel naar Oostenrijk vanuit NL?

Volgens mij klopt dat. Als je kiest (of moet kiezen) voor die verklaring moet je in Q.

*bericht bewerkt door havana op 19 jan 2022 14:47

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Alles over de vraag over het vaccinatiecentrum als een hele dialoog of het formulier voldoende (wat voldoende is) kan je hier vinden: https://www.wintersport.nl/forum/topic/526131

null

Wat ik me afvraag is of je met een positieve PCR test uberhaupt wel zonder quarantaine uit NL naar AT mag reizen. Op de site austria.info wordt aangehaald dat die verklaring die door een arts moet worden ondertekend, alleen geldt voor NIET virusvariantgebieden, omdat je anders alsnog in quarantaine moet. https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…
Iemand een idee, mag je met die verklaring wel naar Oostenrijk vanuit NL?

Volgens mij klopt dat. Als je kiest (of moet kiezen) voor die verklaring moet je in Q.

havana op 19 jan 2022 14:47

null

Wat ik me afvraag is of je met een positieve PCR test uberhaupt wel zonder quarantaine uit NL naar AT mag reizen. Op de site austria.info wordt aangehaald dat die verklaring die door een arts moet worden ondertekend, alleen geldt voor NIET virusvariantgebieden, omdat je anders alsnog in quarantaine moet. https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…
Iemand een idee, mag je met die verklaring wel naar Oostenrijk vanuit NL?

Margje op 19 jan 2022 13:59

Margje, in het andere topic (zie link hierboven) staat dit:

null

Hier maak ik uit op dat je de verklaring wel kunt gebruiken als je dook geboosterd bent.

@adriaanvdberg Ik hoop voor je dat het bij jouw huisarts lukt. Als deze weigert wordt het erg lastig.

Mijn ervaring in mijn zoektocht om het formulier te kunnen laten tekenen kun je in dit topic lezen: https://www.wintersport.nl/forum/topic/526131

Tot op heden is het nog steeds niet gelukt bij mij.

Succes!

MarsMuziek op 30 dec 2021 17:01

Hallo MarsMuziek,

Ik ben heel benieuwd of je het formulier inmiddels al ondertekend hebt gekregen.

Volgens mij lopen er hier wat zaken door elkaar heen die niet helemaal kloppen.

Als je twee vaccinaties hebt gehad en je bent daarna besmet geraakt bijvoorbeeld in november dan heb je toch een geldig herstelbewijs, deze is de 14 dag (eigenlijk volgens de Grunner app pas na 15 dagen) na positieve besmetting geldig bijvoorbeeld na positieve uitslag van de GGD of instantie in BE. Of ik begrijp de case niet en is er een andere volgorde van prikken en besmetting.

Dan geldt dus het volgende en heb je geen PCR nodig om AT binnen te komen, stop de Int. QR maar in bijvoorbeeld de Gruner Pass app en dan zie je dat deze QR groen is en 180 dagen geldig is…

2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

Volgende gevallen is wel of geen PCR nodig en is alleen om AT binnen te komen;
2x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson): PCR test mandatory*
3x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson plus Booster): no PCR test needed
Recovered: PCR test mandatory**
Recovered, then 1x vaccinated: PCR test mandatory
Recovered, then 2x vaccinated: no PCR test needed
Recovered, vaccinated, recovered: no PCR test needed
1x vaccinated, then recovered: PCR test necessary**
1x vaccinated, then recovered, then vaccinated: no PCR test needed
2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

Plaats een reactie