Saalbach voor niet skiërs

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach

Het mede-wintersporters,

Weet iemand toevallig of Saalbach leuk is voor niet- wintersporters? Kan je er leuk winkelen?
Zell am See is natuurlijk ook dichtbij, kan je daar ook een dagje vertoeven als niet skiër?

Of zal eerder een Seefeld beter zijn? Nadeel daar is weer dat daar geen apreski is heb ik gehoord…

Het skigebied hoeft niet heel uitdagend te zijn trouwens :)

Tja, in die dorpjes zijn niet heel veel winkeltjes; dus in Saalbach ben je na een uurtje wel uitgewinkeld. Je kunt natuurlijk wel heerlijk wandelen, koffie drinken, boekje lezen en dergelijke. Zell am See is wel wat groter qua winkelen en Saalfelden (10km) heeft een groot centrum.

Seefeld ken ik niet.

Vanuit Saalbach kun je met de panoramaweg naar bijv. vorderglemm wandelen. Dan langs het riviertje weer terug of zo…

Totales Vollidiot

Saalbach is al wel ‘gezellig’ wat mij betreft. Ook Zell Am See is leuk, maar dat gaat eigenlijk op voor de meeste plaatsen in de ruime omgeving. Ook zoals aangegeven veel wandelplezier in de buurt. Vorig jaar kregen wij bij onze accommodatie liftkaarten voor voetgangers. Dit was voor de niet-skiër in het gezelschap ook héél fijn omdat ze regelmatig mee ‘boven’ kon komen lunchen, dat breekt ook je dag en het is daar gewoonweg prachtig in winterwonderland. Dit kan natuurlijk altijd, maar kost wel iets.

*bericht bewerkt door ChristopheJ op 29 nov 2022 09:51

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Plaats een reactie