Ötztal eerste/tweede week december

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Ik heb op dit moment nog een mogelijkheid om een paar dagen in december te skiën. Ik dacht eigenlijk aan de eerste/tweede week van december (tot max 16 december). Is het Ötztal in deze periode het waard? Voor zo ver ik weet zijn Obergurgl en Sölden redelijk sneeuwzekere gebieden maar kan dit in december natuurlijk niks zeggen, iemand ervaring met zo vroeg in het seizoen gaan skiën hier? Ik zou hier in de buurt namelijk een zeer goedkope accomodatie kunnen regelen! :)

Ik ben al eens half november en een paar jaar geleden begin december geweest. Sölden heeft niet voor niets al in het begin van het seizoen de winteropening en test-events. Denk dat het in die periode vrijwel nergens beter is dan daar!

Vanaf half november (beide gebieden openen op 17 november) kan je goed vertoeven in deze gebieden, als je dan nog een paar weken later gaat zal alles open zijn denk ik.

Zelf ben ik daar bij opening van Sölden en weet dat ik naast het gletsjergebied ook het gebied op de Gigijoch kan skiën, mooi voor een paar dagen.

@SkiJohan hou er rekening mee dat er een grote kans is dat er maar een gedeelte van het skigebied open zal zijn. De gletsjer zal echt wel open zijn, maar hoever de rest geopend is zal sterk de vraag zijn :)

Ah dat hoor ik graag, mijn planning was ook om maar 3-4 dagen te gaan dus dat moet goedkomen. Is de conditie van de sneeuw dan ook daadwerkelijk prima of gaat het in de loop van de dag snel achteruit?
@Rene Bedankt! Denk je dat er genoeg geopend is om je 3-4 dagen te vermaken?

@SkiJohan Qua sneeuwcondities ben je erg van het weer afhankelijk. Echter zit je in de kortste dagen van het jaar en is de zonkracht laag. Dus als er genoeg sneeuw ligt zal die wel de hele dag goed blijven (op de gletsjer en bovenop de Giggijoch).

Plaats een reactie