Pinnen of contant?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

In Sölden is er zelfs een zaak op de piste waar je niet kunt pinnen maar buiten staat wel een levensgrote ATM 😂

Het schijnt dat de Oostenrijkse belastingdienst de controles de laatste jaren opvoert, dus zij weten heus wel wat er aan de hand is.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Hetzelfde in Skiwelt.
Bovenop de berg naast de hut een ATM…

Oostenrijkers hebben echt een enorme hekel aan belasting betalen :-)

Tijdens Corona een dame van een wijnbarretje horen klagen dat ze alleen ondersteuning kreeg voor de omzet die ze opgaf aan de belasting. Niet over het zwarte deel :-) :-)

Totales Vollidiot

De helft is een figure of speech he, ik zeg nergens dat t de waarheid is. Maar idd, niet kunnen pinnen maar wel snelle wifi aanbieden, vaak zat gezien.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

In Kühtai ook een keer gehad. Groot bord: NÜR BAR.

Mijn vrouw en ik lekker lunchen, bij het afrekenen ‘oh sorry we hebben geen bar’ (was wel zo, maar goed). En toen kon het ineens toch 🙃

In Anton ook wel eens gezeur gehad over ‘ja maar we hebben hier geen bereik’. Ik mijn mobiel laten zien, kijk, perfect 4 én 5G bereik…

Qua belastingmoraal zijn de Oostenrijkers bijna nog erger dan de Grieken…

*bericht bewerkt door havana op 21 nov 2023 09:46

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Bedankt allemaal voor jullie reacties en ervaringen.
Het is dus verstandig om een toereikende hoeveelheid (geen bergen) cash mee te nemen voor lunch en/of après-ski. We gaan het meemaken.

Mijn ervaring is als je vaker ergens komt en ze weten dat je cash afrekend er vaak wel korting of een rondje van de zaak beschikbaar is. Ben je met een groep laat altijd een dezelfde persoon afrekenen en laat vooral niet merken dat je haast hebt voor het afrekenen.
Pinnen hebben ze op sommige plaatsen liever niet, zeker als je nog korting zou willen, maar dat heb je zo door.

Er is een giga-deel aan belastinggeld, dat op zijn zachtst gezegd, niet efficiënt besteed wordt he… Ik mag toch hopen dat iedereen zich daar een beetje bewust van is… Dat er dan hier en daar wat ondernemers zijn die ook wat minder efficiënt belasting betalen, is wat mij betreft, meer dan gezond voor de maatschappij. En daarnaast gaat het daar zeker niet enkel om, maar dat begrijpen al helemaal nog maar bar weinig Nederlanders…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie