skieen vanuit Nendaz.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nendaz

Nou we kunnen wel verder praten, want we gaan volgend jaar gewoon weer die kant op hoor. Dus vanaf november worden de sneeuwhoogtes weer bijgehouden!!!

gr.
Linda

Inderdaad!! Even de zomer nu (ook wel even lekker) en dan fijn na de zomer weer de wintersportvakantie(s) naar Nendaz boeken!!

hallo ,iedereen .Wij vertrekken vrijdag naar nendaz weet er iemand of het nog te doen is om te skien (beginners)
vrg pascal

@ Pascal: In principe wel, maar ik zag wel dat de sneeuwgrens behoorlijk aan het stijgen is. Ik zou zeggen… Burton hoe waren de laatste sneeuwberichten in Nendaz. Wel goed toch nog?
Wij gingen vroeger ook vaak in de toenmalige paasvakantie, dus ook regelmatig half april en we hebben alle weersomstandigheden gehad. Van zon en hitte tot bevroren voeten… dus alles kan.
Voor beginners is het een leuk gebied. Een paar beginnersliften op ongeveer 2200 meter hoogte. Zal best wel goed komen hoor. We horen het wel.

Veel plezier

Pascal, je kan eens een kijkje nemen op http://www.telenendaz.ch en dan kijken bij webcams, of kijk eens op http://www.4vallees.ch en dan bij webcams van het hele gebied. Volgens mij ziet het er nog altijd best goed uit voor de tijd van het jaar, zeker na de laatste weken met vrij hoge temperaturen. Natuurlijk zal het op de lagere pistes minder zijn geworden inmiddels, maar op de hoge toppen is het denk ik nog prima te doen hoor! Op http://www.meteoschweiz.ch kun je het weer nog even in de gaten houden voordat je weg gaat ;) Wie weet wordt het volgende week wel weer kouder inderdaad… Verder kun je natuurlijk ook genieten van het heerlijke zonnetje! En vroeg de pistes op uiteraard, dan zijn ze op hun best ;)!!
Veel plezier in ieder geval!

Linda en Burton,bedankt voor jullie reactie ,zie het nu wel zitten
als ik terug ben laat ik jullie het weten
nogmaals thanks voor de reactie
pascal x

hallo,net terug van nendaz.tot donderdag was het mogelijk om te skien ,nu is het vet van de soep denk ik .was super
gr pascal

Mooi, dat het super was! Ik zag op de webcams al dat 't vooral op de lage pistes steeds slechter werd, maar dat is logisch in deze tijd van het jaar met die temperaturen… Dit is ook het laatste weekend van dit seizoen, dus op maar weer naar 't volgend seizoen!

Ik meng me ook maar even in de strijd :-). Wij komen al jaren in dit gebied, laatste tijd vooral in Veysonnaz. We willen dit jaar eer eens een keer naar Haute Nendaz. Ik weet eigenlijk niet meer of er een skibus naar het panoramarestaurant gaat (zeg maar bij de eindhalte van de gondel). Mijn schoonouders gaan mee, maar skieën niet. Dan kunnen ze toch gratis naar boven (ipv met de gondel). Kan iemand mij daar antoord op geven (Burton waarschijnlijk…)? Al vast bedankt.

Hoi Rob,
Je kunt helaas niet met een bus helemaal op Tracouet komen (2200m). Met de skibus kun je enkel van Nendaz naar Siviez gebracht worden en terug. Hier heb je ook leuke tentjes om wat te eten en drinken en prima uitzicht op de bergen, maar dat weet je waarschijnlijk dan al wel. Willen je schoonouders naar Tracouet, dan zullen ze toch bijvoorbeeld een dagpasje moeten aanschaffen om met de gondel omhoog te kunnen.

OK Burton, bedankt voor je reaktie. Ja ik weet dat daar ook leuke tentjes zijn, maar op zich is Tracouet iets centraler misschien, vooral als je niet gaat skieën. We komen er ook dit jaar wel weer uit denk ik.

Alvast alweer aan het kijken voor het volgende seizoen. Kun je ook langlaufen in Haute Nendaz?

Ja, het is mogelijk maar Nendaz is beter te doen met skies, het is een prachtig gebied dat we elk jaar op nieuw doen. Goede skiverhuur. De beste manier om door te steken is gewoon met skies,prachtig zicht, leuke pistes. :)

Kijk ook eens op http://www.actigogo.com.
Daar vind je alle aanbieders naar Nendaz op een rijtje.

nog enkele keren slapen en we zijn ribedebie naar Nendaz. Tweede kerstdag vertrek. Ben er al enkele malen geweest top gebied. OOk de kinderen ( jong volwassenen ) vinden het er top.
We gaan met een groep van 24 man ( waaronder 14 kids ). Heeft iemand goed adresje om te gaan eten 's avonds ?

Hoi Stef, mooi man! Vlakbij de grote supermarkt Migros (weet je die te vinden? vast wel…) zit een leuk en goed, vond ik, restaurant in een chalet aan de weg!!!
Laat je even weten hoe het was? Qua condities enz? Ik ga in feb weer naar Nendaz :)

Hallo, ga over 2 weken naar Nendaz. Nou gaan we met een flinke groep en zijn er ook behoorlijk wat kinderen bij.
Zodoende vroeg ik me het volgende af:

  • nog kans op een beetje zon in deze periode of hoeven we daarop niet te rekenen?
  • heeft het voor de beginners onder ons wel zin om een pas voor de hele 4 Vallees te kopen?
  • zijn de ski-passen persoonsgebonden of kun je evt. een pas delen als 1 van de 2 bij de kinderen moet bijven?
    Ben erg benieuwd naar de reacties van mensen die er vaker geweest zijn!

Burton,
ja de migros weet ik wel te vinden
ik zal iets laten weten
in februari zit ik in Finkenberg
groetjes
en ski ze

Hallo Toon! Leuk, klinkt goed! Over het weer ga ik maar geen uitspraken doen voor over 2 weken, dat is me iets te ver weg ;) Het wordt de komende tijd wel koud als het goed is en hopelijk nog wat sneeuw erbij, maar hoe het over 2 weken is…?? Wallis heeft veel zonuren, dat wel!
Voor beginners zou ik aanvankelijk niet een pas voor het hele gebied kopen denk ik, maar bijvoorbeeld wanneer ook zij het gebied eens willen verkennen een pas voor een dag erbij doen voor het hele gebied (is prima te doen zo!). Ski-passen zijn wel persoonsgebonden als ik het goed heb (denk er eigenlijk nooit bij na als ik dat ding bij me heb…)
Veel plezier in ieder geval!

De sneeuw verwachting ziet er geloof ik niet zo goed uit is er wel een beetje kans op sneeuw begin februari?

correctie Januarie

Of er sneeuw valt begin januari valt nu uiteraard nog niet te zeggen, dat is te ver weg. Er zijn wel kansen dat het eind volgende week gaat sneeuwen geloof ik… Laten we het hopen!!!

Hoe is het 's zomers in Nendaz

vooral groen en rustig :) in juni hebben ze een leuk festival op de berg zeker de moeite waard!

Voor degene die op 16/01/10 nog in Haute-Nendaz zitten of er dan ook zullen zitten opgepast wij komen de pistes onveilig maken ; ) … Degene die al terug thuis zijn tegen dan geniet nog van jullie vakantie …

Ik ga 22 januari voor 3 dagen naar 4Vallées, overnacht dan in de hut van de skiclub Nendaz (Mont Fort) op 3000m, lekker spartaans en dan als eerste op de fat-ski’s de berg af. Ik hoop op sneeuw 's nachts en zon 's ochtends (dat doet iedereen), maar alleen sneeuw is ook goed!

De Mont fort is super heb die vorig jaar gedaan… zaten daar de week na de paasvakantie en t weer was ook super… k hoop ook op zon overdag ma vrees er deze periode beetje voor…

wij willen met de krokus gaan skiën, maar zijn gewoon om naar oostenrijk te gaan. Mijn man wil echter een keertje naar zwitserland en we hadden nog een appartementje gevonden in Haute-Nendaz. Nu vroeg ik mij af of dat skigebied wel geschikt was voor kinderen. Wij kunnen redelijk goed skiën, de dochter ook maar heeft soms toch wel wat meer schrik. Is dit te doen dan ? Moet men veel stappen eer men de liften kan bereiken ?
vr. gr.

Nendaz is erg kindvriendelijk. Wil je de kant van Verbier op dan zul je uiteraard wel een paar grote liften moeten nemen, maar die zijn allen prima bereikbaar! Wanneer je terug wilt naar Nendaz vanuit Siviez (ook erg leuk voor kinderen lijkt me) dan zal wel een pittige piste genomen moeten worden, maar je kan ook gewoon met de lift naar beneden, geen probleem!
Verder is het voor kinderen denk ik makkelijker om aan de kant Nendaz/Siviez/Verbier te blijven, aangezien daar de liften beter zijn voor kinderen. De kant van Veysonnaz heeft meer sleepliften en dat wil nog wel eens een probleem zijn voor kinderen…

Heeft iemand ervaringen met wandelen vanuit Nendaz in de winter (eventueel met raclettes?)

Plaats een reactie